6 964 läst ·
7 svar
7k läst
7 svar
gräva upp trekammarbrunn
Hej
:'(Jag har just haft besök av komunens tekniskaavdelning som ålägger mej att gräva upp en trekammarbrunn,septitank,fylla igen den och ansluta till kommunalt avlopp helt o hållet. Hur går allt detta till och kostar det en förmögenhet ?
Känner mej desperat eftersom jag är arbetslös och inte får några lån pga detta.
Finns det nån som kan hjälpa mej få lite distans till det här och kanske några kloka ord som hjälp på traven......känns som rena katastrofen detta-att det kommer just nu :'(
:'(Jag har just haft besök av komunens tekniskaavdelning som ålägger mej att gräva upp en trekammarbrunn,septitank,fylla igen den och ansluta till kommunalt avlopp helt o hållet. Hur går allt detta till och kostar det en förmögenhet ?
Känner mej desperat eftersom jag är arbetslös och inte får några lån pga detta.
Finns det nån som kan hjälpa mej få lite distans till det här och kanske några kloka ord som hjälp på traven......känns som rena katastrofen detta-att det kommer just nu :'(
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Antar att det kanske är en anslutningsavgift för att ansluta till kommunalt avlopp, så du kanske kan ta reda på hur stor (liten) den är, och hur nära dig de drar rören...
vet du sedan hur djupt dina rör ligger och om det blir tillräckligt fall till kommunens avlopp så underlättar ju det.
Vet inte om du behöver gräva upp septitanken eller om det räcker att slamsuga den och fylla den med sand? så den inte flyter upp.. Den kanske är ivägen för att dra det nya avloppsröret?
vet du sedan hur djupt dina rör ligger och om det blir tillräckligt fall till kommunens avlopp så underlättar ju det.
Vet inte om du behöver gräva upp septitanken eller om det räcker att slamsuga den och fylla den med sand? så den inte flyter upp.. Den kanske är ivägen för att dra det nya avloppsröret?
Bryskt kom dom och det lär som om dom kunde tvinga mig att gräva upp septitanken. Förstår ditt svar som att dom inte kan tvinga mig till detta utan att det bara handlar om att jag är tvingad att ansluta mig till dom kommunala rören ?
Förstår jag det hela rätt ?
:-[
Ta det då lugnt och prata med miljökontoret och ta rätt på vilka åtgärder som behövs i verkligheten.
Det går ju att ta bort en brunn manuellt men det är ett jättejobb att knäcka betongen manuellt
Det går ju att ta bort en brunn manuellt men det är ett jättejobb att knäcka betongen manuellt
Klicka här för att svara