Någon som har grävt ner 0,4kv luftkabel? Behöver få ner en luftlina som tyvärr kommer hamna ovanför huset (som ännu ej är byggt). Vem vänder jag mig till och är det någon som vet ungefärligt pris?

vems är kabelen?är de kraftbolagets så kan de kosta skjortan o lite till :o

Ja e rädd för att skjortan måste säljas ja!!!

Va bara nått år sen jag var och gjorde ett sådant jobb faktiskt. Kunden ville få bort ledningen som störde utsikten mot älven.

Det var ungefär 3 spann som skulle väck. Då satte vi bara stag på de stolpar som skulle spännas av och grävde ner en kabel förbi huset. Sen i samma veva så gjorde vi en nyanslutning till kunden som också hade nybyggt ett hus.

Jag minns inte vad det kostade men det var ganska dyrt! Husägaren menade på att dom hade räknat med den kostnaden vid husbygget så det var det värt :)

I ditt fall, slutar luftledningen i närheten eller fortsätter den till andra hus? Slutar den nära ditt hus är det bara att göra ett nytt avspänne på en annan stolpe närmare trafon och sen en nyanslutning till ditt hus, fint jobb :)

Ledningen går till ett hus efter mitt ev. hus. Har hört att det kan kosta hur mycket som helst (typ 1000kr m).

Bästa du gör är att ringa och prata med den som äger nätet! Fråga dig fram vem som kan ge bästa svaret tills du får prata med någon förstående och resonera dig fram med han eller henne! Ofta kan man kompromissa lite :) inget är omöjligt om man är tjurig 8-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.