Gräver för grund till ett attefallshus . Har en liten 1t grävare som får göra jobbet. Är färsking på grävandet och insett det är mycket planering så man inte målar in sig i ett hörn.
Skall gräva till ca 70cm är planen och lägger upp i hög som en kranbil hämtar. Problemet är liten räckvidd på grävaren så måste köra med skottkärra. Frågan är om man vågar placera grävaren ”i hålet” eller om det är för stor risk att fastna med den i lera/lerjord. För det finns det gott om i Göteborg 😆 Vet man kan trycka med skopan osv. Tänker i såfall jag gör som en ramp upp från hålet som jag tar sist.

• IMG_6109.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_6099.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Norrlandet
Har du märkt ut något vart du ska gräva?

Norrlandet Norrlandet skrev:
Har du märkt ut något vart du ska gräva?
Japp, sprayat ut efter FG det är inget problem.

Jag har bara grävt en gång, detta med 2,5 tons grävare. Jag stod på kanten och grävde och flyttade maskinen eftersom.
Hur du än gör så kommer du få flytta den ibland så jag hade inte satt den i gropen utan försökt planera mitt grävande ordentligt.

K Klass0n skrev:
Jag har bara grävt en gång, detta med 2,5 tons grävare. Jag stod på kanten och grävde och flyttade maskinen eftersom.
Hur du än gör så kommer du få flytta den ibland så jag hade inte satt den i gropen utan försökt planera mitt grävande ordentligt.
Mm, har nog målat in mig i det berömda hörnet ändå. Isåfall hade jag behövt gröva fulldjupt direkt. Men saken var att jag ville omfördela matjorden på tomten. Resten skall bort, och ytan blir nog ändå för stor för att nå till mitten ifrån kanten ändå.
Anar man kan stabilisera upp med grov makadam samt vänta in en torr period.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.