Weibull hade en ängsblandning för ett par årsen iallafall som jag sådde åt min mor. Jag vet inte om det var så många vårblommor mer sommaräng (klöver och vallmo vet jag hatt hon fick.), kolla om du kan hitta något på deras hemsida.

plexi
 
Man kan alltid så en ängsblandning, men skall sedan dessa växter verkligen etablera sig så måste man ha mager ängsmark under också! Annars kommer kvävegynnade ogräs att etablera sig på sikt. Det finns mycket litteratur om hur man skapar ängsmark från befintlig åker, man msåte göra den mera mager och det tar många år. Att skapa helt ny ängsmark går fortare, men det tar nog ändå några år att få nogon form av stabilitet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.