Har problem med möss i sommarstugan.
Och nu eventuellt även råttor 😱
För ett par helger sedan (när vi inte varit på plats på tre veckor) hade möss + något annat något djur härjat runt i ett av uthusen.
En stor påse med gräsfrö var sönderbiten och innehållet utspritt i en större hög på golvet. Bland fröna låg bajs som skulle kunna vara råttbajs, men jag är inte säker. Storleksmässigt såg det ut som råttbajs, men jag tyckte kanske att formen inte var helt 100. Har tyvärr ingen bild.
Men bajsar verkligen råttor på sin sin mat? Är dom inte mer renliga och bajsar någon annanstans? Någon som vet?