Har problem med möss i sommarstugan.
Och nu eventuellt även råttor 😱

För ett par helger sedan (när vi inte varit på plats på tre veckor) hade möss + något annat något djur härjat runt i ett av uthusen.

En stor påse med gräsfrö var sönderbiten och innehållet utspritt i en större hög på golvet. Bland fröna låg bajs som skulle kunna vara råttbajs, men jag är inte säker. Storleksmässigt såg det ut som råttbajs, men jag tyckte kanske att formen inte var helt 100. Har tyvärr ingen bild.

Men bajsar verkligen råttor på sin sin mat? Är dom inte mer renliga och bajsar någon annanstans? Någon som vet?

Redigerat:
V Vicksy skrev:
Har problem med möss i sommarstugan.
Och nu eventuellt även råttor 😱

För ett par helger sedan (när vi inte varit på plats på tre veckor) hade möss + något annat något djur härjat runt i ett av uthusen.

En stor påse med gräsfrö var sönderbiten och innehållet utspritt i en större hög på golvet. Bland fröna låg bajs som skulle kunna vara råttbajs, men jag är inte säker. Storleksmässigt såg det ut som råttbajs, men jag tyckte kanske att formen inte var helt 100. Har tyvärr ingen bild.

Men bajsar verkligen råttor på sin sin mat? Är dom inte mer renliga och bajsar någon annanstans? Någon som vet?
Nu bifogade du ingen bild, men vi har också råkat ut för att möss (är rätt säker i vårt fall) har hittat detta och ätit och bajsat i trädgårdsboden - massor av "svarta riskorn".

En del gnagare äter ju viss mängd av sin avförig för att få en bra matsmältning och näring

https://reginasvet.se/roddents-and-... gnagare och kaniner är,ser dem ligga i buren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.