Medlem
· Västra Götaland
· 781 inlägg
Jag har krattat ut lite planteringsjord på en del fläckar på gräsmattan, som jag sedan strött ut gräsfrön på.
Nu har det varit sol och sedan regn och fröna ser exakt likadana ut! Det var 10 dagar sen, visst borde de ha tagit sig nu? Vad gör jag för fel??
Nu har det varit sol och sedan regn och fröna ser exakt likadana ut! Det var 10 dagar sen, visst borde de ha tagit sig nu? Vad gör jag för fel??
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kan ta längre tid än 10 dagar... Ge det en-två veckor till. Och se till att det inte torkar under tiden, utan se till att det det får vatten varje dygn. Och kratta lätt ovanpå så att fröna kommer ner lite i jorden
Har också fixat ny matta på ett ställe i sommar. Jag hade lite problem i början. Men sedan tog jag några skottkärror med jord och kastade ut över rutan så att jorden strödde sig fint över fröna. Då fick de lite jord över sig och då gick det bättre. Sedan är det vattna och vattna som gäller.
Medlem
· Västra Götaland
· 781 inlägg
Tack för inputen. Nu har jag krattat och spridit lite jord över fröna, hoppas att det tar sig snart. 
Klicka här för att svara