Växer dåligt!
Någon som har tips? Sådde för c:a 7 veckor sedan, spred ut duktigt mycket weibulls active gödning efter 5 veckor men det är mest ogräs som växer, det får jag klippa då och då!
Gräset har bara kommit upp i tussar, är inte långt och inte grovt! Ngn som har lite tips?

Tedde

Antagligen vattnar du för lite.
Min granne och jag gjorde iordning ytorna samtidigt med samma jord från samma ställe. Vi gödslade samtdigt med samma gödsel (TG VäxUpp) och sådde ungefär samtidigt med samma gräsfrön.

Jag har vattnat som en tok, han har vattnat väldigt sparsamt.

Jag har gräs på mer än 90% av ytorna nu, med gräs som är mellan tre och sex cm, han har gräs på kanske 20% och det är inte långt...

Som sagt, jag tror det är vattnet. :)

Tedde skrev:
Växer dåligt!
Någon som har tips? Sådde för c:a 7 veckor sedan, spred ut duktigt mycket weibulls active gödning efter 5 veckor men det är mest ogräs som växer, det får jag klippa då och då!
Gräset har bara kommit upp i tussar, är inte långt och inte grovt! Ngn som har lite tips?

Tedde

Instämmer med Kalle dussin. Gräset vi sådde i höstas mådde inte bra efter en mild höst och vinter och ännu sämre efter lite torka i maj. Började bevattna och konstgödsla (Substral gräsmattegödsel) + lite regn senaste tiden = grön och fin matta med endast små tunnare fläckar. Gillar inte konstgödsel och har inga stora krav på gräsmattor i övrigt men i det här fallet var det klart vårt det.

Vi sådde vår första bit av gräsmatta i början av maj och med vattning varje kväll 30 minuter/yta så har vi nu en grön fin matta. ogräs har vi också men de minskar i antal för varje gång vi klipper. Vi har nu klippt för 3 helgen i rad
Förra helgen lade vi på Supergramino? från Weibulls och för att det inte ska bränna måste man vattna mycket

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.