Hej!

Planerade ut en yta på ca 1500kvm jord med grävare sensommaren 2004. Sådde med Weibulls Villa Classic första helgen i september 2004. Det etablerade sig riktigt bra innan vintern kom. Nu har all snö försvunnit från gräsmattan och jag börjar fundera på om jag ska använda typ Weibulls Super gramino gödsel eller om mitt gräs är för ungt, outvecklat för att redan få en dos av gödsel.

Vad tycker ni?
 
Tackar. Har kollat där tidigare men är osäker på hur man ska göra med min gräsmatta eftersom den är så nysådd.
 
Totte_S
När gräset väl är etablerat och du har klippt det ett par gånger så lär normal gödsling inte göra någon skada. Se bara till att du gödslar i samband med regn eller vattnar ner gödslet, annars finns en stor risk att du får "brännskador" på gräset. Gjorde själv tabben nu härom veckan. Prognosen sa regn men inget kom, så lite försent fick jag vattna i stället, men hann ändå få bruna fläckar där gödseln inte låg tillräckligt utspridd.
För att undvika detta lär väl en gödselspridare vara till god hjälp. Kostar inte så mycket.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.