6 253 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
Grannes rishög utanför vår tomt
Sida 1 av 2
Vi klippte kedjan på en grind vi inte fått upp bakom huset och såg att en granne 2 hus bort, lagt upp en stor rishög ovanför vårt på en allmänning. Såg en stig från dem och dit.
Det såg torrt ut, är en massa träd runt och hit, så man kan undra över brandfaran och om man bör eller får göra så. För vi har också ris, men jag tror det ska bort. Som rättvisa kan vi annars lägga ovanför deras tomt, eller prata med dom.
Det såg torrt ut, är en massa träd runt och hit, så man kan undra över brandfaran och om man bör eller får göra så. För vi har också ris, men jag tror det ska bort. Som rättvisa kan vi annars lägga ovanför deras tomt, eller prata med dom.
Vet inte hur det ser ut, men om det är träd runt rishögen, (om jag förstod rätt), så kanske grannen tyckte att en rishög störde minst där?
Har inte en susning om vad regelverken säger om trädgårdsavfall på "allmänningar", men väldigt många smådjur och insekter behöver sådant för att överleva.
Brandfara utgör det inte, såvida inte annat skräp och glas/flaskor slängts. Beror lite på risets mm beskaffenhet, men oftast är det rätt fuktigt ner i en rishög.
Har inte en susning om vad regelverken säger om trädgårdsavfall på "allmänningar", men väldigt många smådjur och insekter behöver sådant för att överleva.
Brandfara utgör det inte, såvida inte annat skräp och glas/flaskor slängts. Beror lite på risets mm beskaffenhet, men oftast är det rätt fuktigt ner i en rishög.
Administrator
· Skåne
· 8 688 inlägg
Jag tolkar det som att TS också minsann har tillgång till ris som han skulle kunna lägga ovanför grannens tomt för att hämnas, om han skulle vilja.
Administrator
· Skåne
· 8 688 inlägg
Jag har raderat off topic inlägg.
TS, visa gärna en bild. Det är svårt att avgöra hur stor brandfaran kan vara på din beskrivning.
När vi har skräp på vår tomt så kör vi iväg det till soptippen. Jag tycker att du ska börja med att säga till grannen att han borde göra det istället för att dumpa det på allmänningen. Även om det inte utgör någon fara så ser det ju inte så trevligt ut.
TS, visa gärna en bild. Det är svårt att avgöra hur stor brandfaran kan vara på din beskrivning.
När vi har skräp på vår tomt så kör vi iväg det till soptippen. Jag tycker att du ska börja med att säga till grannen att han borde göra det istället för att dumpa det på allmänningen. Även om det inte utgör någon fara så ser det ju inte så trevligt ut.
Skitungar finns överallt tyvärr och risken är liten att det händer, men om det händer har alla dålig koll åt det hållet.
Är det riskfritt har vi hellre där än belamrar tomten eller pendlar till sopstationen.
Man ska inte tjafsa med grannar i onödan, speciellt de som har pool
Är det riskfritt har vi hellre där än belamrar tomten eller pendlar till sopstationen.
Man ska inte tjafsa med grannar i onödan, speciellt de som har pool
Redigerat:
Ska ta bilder på nästa övning i bergsklättring med bättre skor.Marlen Eskilsson skrev:Jag har raderat off topic inlägg.