13 069 läst ·
34 svar
13k läst
34 svar
Grannens rätt att disponera del av vår fastighet vid sjö
Principen är att lösa problematiken med typ lägenhetsarrende som markägaren upprättarharry73 skrev:
Så det jag vill säga är var inte girig och försök att komma överens med grannen och försök att inte bli ovänner för ingen kommer komma ut som vinnare om ni börjar tjafsa.[/QUOTE]
Håller med. Finns bara förlorare och väldigt dyra advokatkostnader i den här typen av tvister. Om det inte drabbar er direkt försök komma överens om en bra lösning som gynnar alla (eller glöm det bara). Talar av bitter erfarenhet och många sömnlösa nätter efter år av rättsprocesser med grannarna som helt spårat ut.
Håller med. Finns bara förlorare och väldigt dyra advokatkostnader i den här typen av tvister. Om det inte drabbar er direkt försök komma överens om en bra lösning som gynnar alla (eller glöm det bara). Talar av bitter erfarenhet och många sömnlösa nätter efter år av rättsprocesser med grannarna som helt spårat ut.
Håller med. Finns bara förlorare och väldigt dyra advokatkostnader i den här typen av tvister. Om det inte drabbar er direkt försök komma överens om en bra lösning som gynnar alla (eller glöm det bara). Talar av bitter erfarenhet och många sömnlösa nätter efter år av rättsprocesser med grannarna som helt spårat ut.[/QUOTE]E Ekrot skrev:
Vad tvistade ni om?
Var ni jordägare eller tomtägare ?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Grannens lampor lyser rätt in i vårat hus
Juridik -
Jag klippte precis grannens gräsmatta utan överenskommelse. Vad har jag för rättigheter?
Juridik -
Tingsrättsdom om olovlig trädfällning på grannens mark
Juridik -
Skruvade grannens dörr rakt in i mitt badrum - mina rättigheter?
Försäkringar -
Har ny köpare laglig nyttjanderätt på grannens väg till stugan? (inget skriftligt servitut)
Juridik