Hur hanterar jag grannen?

• Antal röster
    1 014
T ToRy skrev:
Vet grannarna om att ni vet att det är deras hund som skiter? Om inte är ju en lösning att sätta upp ett par skyltar med en text i stil med: "Vänligen plocka upp efter er hund, barn leker här." Eventuellt med någon bild på glada barn och/eller hundar för att lätta upp budskapet lite grann. Lagom anonymt, ingen blir direkt utpekad, ingen kan argumentera mot syftet.
Precis så gjorde vi för några år sedan, funkade utmärkt.

P pmd skrev:
Vad vore poängen med att skölja av påsen?
annars luktar det liksförbannat skit i soptunnan som han klagade på

• Haha
Patrik V.
  • Laddar…
P
Man får väl avstå från att stoppa ner näsan i soptunnan och sniffa?

Plastpåsar är hyfsat täta om man knyter igen dom.

Unikt namn
T ToRy skrev:
Jag har aldrig utgett mig för att vara offer, var får du det ifrån?
Jag har aldrig skrivit att jag överväger att slänga påsen i skogen, var får du det ifrån?
T ToRy skrev:
Slänger jag påsen i grannes tunna eller i naturen?
T ToRy skrev:
Och nej, texten ovan är inte ett tecken på att jag känner mig som ett offer, den är bara ett tecken på att jag tycker du är riktigt korkad och en lögnare och mytoman. ;)
Jag ser att du som alla andra bajsspridande oduglingar måste ta till förolämpningar när ni blir trängda.

"Ska jag släppa mitt avfall där jag står eller kasta det hos någon annan" undrar du.
Medan en normal socialt anpassad individ ställer sig istället frågan "Slänger jag mitt hundavfall i min egen soptunna på landet, eller tar jag med mig det in till min soptunna i stan?"

Men fortsätt för all del med att sprida skit och okvädesord. Det är väl allt du duger till....

En skopa självinsikt vore att hoppas på för mycket.

• Haha
Patrik V.
  • Laddar…
En gnutta läsförståelse vore att hoppas på för mycket? "Slänger jag påsen i grannes tunna eller i naturen?" betyder att jag inte ens ser det som ett alternativ att slänga påsen i naturen. Jag tycker det är väldigt tydligt att jag INTE överväger att slänga påsen i naturen, därav valet att slänga den i grannens soptunna.
Varför jag väljer att slänga påsen i grannens tunna istället för i min egen hemma i stan, det har jag förklarat flera gånger i tråden. Att du inte håller med eller hade gjort samma val, det är helt okej. Men proportionerna i det du håller på med nu? Helt galet... :rolleyes:

Och nej, jag känner mig inte trängd, jag tycker bara det är osmart, korkat och onödigt att ljuga ihop saker som jag aldrig hävdat. Det slår liksom bara tillbaka på dig själv. Tips från coachen... ;)

• Gilla
Patrik V.
  • Laddar…
Fury
T ToRy skrev:
En gnutta läsförståelse vore att hoppas på för mycket? "Slänger jag påsen i grannes tunna eller i naturen?" betyder att jag inte ens ser det som ett alternativ att slänga påsen i naturen. Jag tycker det är väldigt tydligt att jag INTE överväger att slänga påsen i naturen, därav valet att slänga den i grannens soptunna.
Varför jag väljer att slänga påsen i grannens tunna istället för i min egen hemma i stan, det har jag förklarat flera gånger i tråden. Att du inte håller med eller hade gjort samma val, det är helt okej. Men proportionerna i det du håller på med nu? Helt galet... :rolleyes:

Och nej, jag känner mig inte trängd, jag tycker bara det är osmart, korkat och onödigt att ljuga ihop saker som jag aldrig hävdat. Det slår liksom bara tillbaka på dig själv. Tips från coachen... ;)
Det naturliga vore väl i så fall att ta med påsen och kasta i hundägarens tunna. Och inte välja att kasta den i någon random grannes tunna. Andras soptunnor finns inte där för att du ska kasta skitpåsar eller annat i dem.

• Haha
Patrik V.
  • Laddar…
Ojoj, vad mycket skitsnack!

Är hundägare och måste erkänna att jag har gjort mig skyldig till det mesta av det ni förfasar er över i tråden!

Jag har låtit bli att plocka upp av diverse anledningar (diarré, slut på påsar, tyckt att vi varit långt ut i skog och mark, lämnat på platser där "alla andra" lämnar bajset kvar, planerat att ta upp det senare etc). Skulle någon be mig att plocka upp på ett visst ställe där jag (och andra?) har tyckt att här borde det vara ok att inte plocka upp och tala om att barnen leker där så skulle jag ju naturligtvis ta till mig det och börja plocka upp där. Det kanske inte alltid är så uppenbart. Så det är förstås mitt svar till TS.

Jag har slängt påsen i naturen (nedbrytbara!) när hundarna bajsat när vi precis har passerat alla möjliga sopkorgar och precis påbörjat en långrunda i skogen (jobbigt att bära med sig fyllda bajspåsar i någon timme).

Jag har slängt påsen i någon annans soptunna (se punkten över, när man precis har passerat alla tillgängliga kommunala sopkorgar och är på väg ut på långrunda och man råkar passera en privat soptunna, eller för den delen en samfällig soptunna). För övrigt finns det inte en enda sopkorg vid vårt elljusspår, så ska man "bara" gå den rundan får man bära med sig påsen hela varvet runt och så nästan ända hem igen innan det finns någon möjlighet att slänga påsen. När vi själva bodde på landet med egen soptunna hade vi en dekal på vår tunna att det gick bra att slänga bajspåsen där. Hellre det än en massa slängda påsar eller bajs längs vägen.

Det är inte heller alltid så lätt att styra var hunden väljer att sätta sig och göra sina behov. En av mina hundar kan verkligen frysa fast i marken och vägra flytta på sig tills han är klar.

Men med det sagt så betyder det inte att jag gör sådant varje dag eller särskilt ofta, endast om nöden kräver det. Och jag plockar alltid upp om hundarna bajsar på uppenbart olämpligt ställe.

• Haha
Patrik V.
  • Laddar…
Fury
T Toogoodtobetrue skrev:
Ojoj, vad mycket skitsnack!

Är hundägare och måste erkänna att jag har gjort mig skyldig till det mesta av det ni förfasar er över i tråden!

Jag har låtit bli att plocka upp av diverse anledningar (diarré, slut på påsar, tyckt att vi varit långt ut i skog och mark, lämnat på platser där "alla andra" lämnar bajset kvar, planerat att ta upp det senare etc). Skulle någon be mig att plocka upp på ett visst ställe där jag (och andra?) har tyckt att här borde det vara ok att inte plocka upp och tala om att barnen leker där så skulle jag ju naturligtvis ta till mig det och börja plocka upp där. Det kanske inte alltid är så uppenbart. Så det är förstås mitt svar till TS.

Jag har slängt påsen i naturen (nedbrytbara!) när hundarna bajsat när vi precis har passerat alla möjliga sopkorgar och precis påbörjat en långrunda i skogen (jobbigt att bära med sig fyllda bajspåsar i någon timme).

Jag har slängt påsen i någon annans soptunna (se punkten över, när man precis har passerat alla tillgängliga kommunala sopkorgar och är på väg ut på långrunda och man råkar passera en privat soptunna, eller för den delen en samfällig soptunna). För övrigt finns det inte en enda sopkorg vid vårt elljusspår, så ska man "bara" gå den rundan får man bära med sig påsen hela varvet runt och så nästan ända hem igen innan det finns någon möjlighet att slänga påsen. När vi själva bodde på landet med egen soptunna hade vi en dekal på vår tunna att det gick bra att slänga bajspåsen där. Hellre det än en massa slängda påsar eller bajs längs vägen.

Det är inte heller alltid så lätt att styra var hunden väljer att sätta sig och göra sina behov. En av mina hundar kan verkligen frysa fast i marken och vägra flytta på sig tills han är klar.

Men med det sagt så betyder det inte att jag gör sådant varje dag eller särskilt ofta, endast om nöden kräver det. Och jag plockar alltid upp om hundarna bajsar på uppenbart olämpligt ställe.
Vet du hur länge din "nedbrytbara" påse ligger kvar i naturen?
Vad är problemet med att bära med sig påsen hem?
Vem bestämmer var det är lämpligt att strunta i att plocka upp efter hunden? Du eller den som trampar i det?
Bajs är bajs var det än ligger.
Har tidigare haft hund, och plockat upp efter den. Det ingår i hundägandet numera.

• Haha
  • Gilla
Patrik V. och 1 till
  • Laddar…
Fury Fury skrev:
Det naturliga vore väl i så fall att ta med påsen och kasta i hundägarens tunna. Och inte välja att kasta den i någon random grannes tunna. Andras soptunnor finns inte där för att du ska kasta skitpåsar eller annat i dem.
Vilket jag hade gjort om hundägarens tunna varit tillgänglig...

Fury
T ToRy skrev:
Vilket jag hade gjort om hundägarens tunna varit tillgänglig...
Då måste man ju fråga sig var är det för skillnad på dina egna sopor och hundbajspåsarna?
Varför kan man ta med sig det ena men inte det andra?
Om du skulle få besök av någon med blöjbarn som det behöver bytas på, skulle du gå och dumpa det i grannarnas tunnor också? Om inte, vad är i så fall skillnaden?

• Haha
Patrik V.
  • Laddar…
Men herregud... :crysmile:

- Skillnad? Jag har inget bajs i mina sopor.
- Jag kan ta med mig båda men jag vill inte ha en bajspåse liggande vare sig i stugan, i bilen eller utanför bilen i flera dagar. Vilket jag förklarat ett par gånger redan. (Soppåsen har jag i huset eftersom jag fortfarande producerar sopor.)
- Jag får inte besök av några blöjbarn. Har inte hänt de 11 år jag ägt stugan och kommer högst troligt inte hända på ett bra tag, åtminstone inte vintertid. Om det skulle hända får jag väl gå och rådfråga grannarna.(Just kidding...;))

Bronken
Oj det har hänt mycket i den här tråden sen man var inne sist.
Känsligt ämne, nästan värre än när man nämner att cyklister borde låsas in.
Sorry ToRy att du kände dig tvungen att svara på min fråga tidigt i tråden :-/

Fury
T ToRy skrev:
Men herregud... :crysmile:

- Skillnad? Jag har inget bajs i mina sopor.
- Jag kan ta med mig båda men jag vill inte ha en bajspåse liggande vare sig i stugan, i bilen eller utanför bilen i flera dagar. Vilket jag förklarat ett par gånger redan. (Soppåsen har jag i huset eftersom jag fortfarande producerar sopor.)
- Jag får inte besök av några blöjbarn. Har inte hänt de 11 år jag ägt stugan och kommer högst troligt inte hända på ett bra tag, åtminstone inte vintertid. Om det skulle hända får jag väl gå och rådfråga grannarna.(Just kidding...;))
Då är allt helt ok, du gör fel men tycker att du gör rätt. Ungefär som de som parkerar på handikapp-parkering med ursäkten "Jag ska bara..." :poop:

• Wow
Patrik V.
  • Laddar…
Bronken Bronken skrev:
Oj det har hänt mycket i den här tråden sen man var inne sist.
Känsligt ämne, nästan värre än när man nämner att cyklister borde låsas in.
Sorry ToRy att du kände dig tvungen att svara på min fråga tidigt i tråden :-/
Inget att be om ursäkt för, jag gav bara min sida av saken. (y)

Fury Fury skrev:
Då är allt helt ok, du gör fel men tycker att du gör rätt. Ungefär som de som parkerar på handikapp-parkering med ursäkten "Jag ska bara..." :poop:
Jag har inte sagt att jag gör rätt (tror jag), det handlar väl om att vi alla förmodligen bryter vissa regler som vi inte tycker är lika viktiga som andra.
Jag parkerar inte på handikapplatsen för andra behöver den och jag kan gå de tio metrarna extra.
Det händer däremot att jag parkerar två minuter utan att betala p-avgift för "jag ska bara..."
Jag kör inte mot rött.
Jag kör däremot oftast lite grann för fort.
Jag snattar inte.
Men det har hänt att jag slängt en bajspåse i en annan människas soptunna.

Jag skulle ju kunna köra den klassiska "den som aldrig brutit mot någon regel har rätt att anklaga mig..." ;)

• Gilla
Patrik V.
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.