Farstatjej90
S Supermyra skrev:
Har man en rättshaverist till granne som inte frågar eller talar om sina avsikter före och går bakom ryggen på en och dessutom tar sig frihet att varit inne på ens tomt och sågat ner träd utan att fråga och allmänt uppför sig olämpligt och jävlas. Då ska hen upplysas och få veta att det inte varit önskvärt och inte positivt för grannsämjan. Vill hen inte då göra rätt för sig så kan man med gott samvete neka hen några rättigheter om hen inte gör rätt för sig.
Tills hen lär sig att göra rätt för sig först.
Detta är ju en av sakerna jag tycker va bättre när jag bodde i USA. Det är inte nån som gör den typen av intrång på fastigheter (inte där jag bodde iaf) för 99% av alla har vapen och rätt att använda dom mot inkräktare...
För att det ska va värt att jävlas med grannen på det sättet måste det va värt att riskera att bli skjuten. Tröskeln är SÅ mycket högre...

H
B Bror9 skrev:
Min näringsfastighet eller andra fastigheter är ej till salu.
Hyrds ej ut förutom ett bostadsarrende från 1969 längst ut på en udde utanför en annan stugägares tomt..
Kontakta kommunen.

TRJBerg
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Detta är ju en av sakerna jag tycker va bättre när jag bodde i USA. Det är inte nån som gör den typen av intrång på fastigheter (inte där jag bodde iaf) för 99% av alla har vapen och rätt att använda dom mot inkräktare...
För att det ska va värt att jävlas med grannen på det sättet måste det va värt att riskera att bli skjuten. Tröskeln är SÅ mycket högre...
Såvida man inte är inom en HOA.

Snart två år senare så blir man ju nyfiken om grannen byggde en brygga?
Och blev det kronkalle nästa?
@Bror9

• Gilla
TreeView och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.