Grannhuset hyrs ut av en lirare som riktigt närig, men har många träd i dåligt skick på sin tomt. De fäller en del grenar på min tomt men lutar allt värre över grannhuset. Vid sydliga vindar kan en döende tall falla på mitt hus. Jag har talat med ägaren av fastigheten och han lovar och lovar att kontakta arborist, men inget händer. Ska jag kontakta mitt försäkringsbolag?
 
När trädet faller ska du kontakta ditt f-bolag.
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
P
T TottoGBG skrev:
Grannhuset hyrs ut av en lirare som riktigt närig, men har många träd i dåligt skick på sin tomt. De fäller en del grenar på min tomt men lutar allt värre över grannhuset. Vid sydliga vindar kan en döende tall falla på mitt hus. Jag har talat med ägaren av fastigheten och han lovar och lovar att kontakta arborist, men inget händer. Ska jag kontakta mitt försäkringsbolag?
Ja när skada skett...
 
Nej grannen har rätt, det är arboristen som kontaktas om träden ska ner,
inte försäkringsbolaget.


;)
 
  • Gilla
  • Haha
TottoGBG och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
När trädet faller ska du kontakta ditt f-bolag.

Ok. Ska komma ihåg detta när jag fäller nästa...
Kan ju såga lite åt gången och filma.

Har en gammal bil som jag kan fälla över.
 
H Hybro skrev:
Ok. Ska komma ihåg detta när jag fäller nästa...
Kan ju såga lite åt gången och filma.

Har en gammal bil som jag kan fälla över.
Om du fäller träd över egen bil gäller nog inga försäkringar..
 
Unikt namn
F fribygg skrev:
Om du fäller träd över egen bil gäller nog inga försäkringar..
Men med en eller två kameror blir det bra youtube material.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.