2 059 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Grannen borde verkligen ta ner träd!
Grannhuset hyrs ut av en lirare som riktigt närig, men har många träd i dåligt skick på sin tomt. De fäller en del grenar på min tomt men lutar allt värre över grannhuset. Vid sydliga vindar kan en döende tall falla på mitt hus. Jag har talat med ägaren av fastigheten och han lovar och lovar att kontakta arborist, men inget händer. Ska jag kontakta mitt försäkringsbolag?
Ja när skada skett...T TottoGBG skrev:Grannhuset hyrs ut av en lirare som riktigt närig, men har många träd i dåligt skick på sin tomt. De fäller en del grenar på min tomt men lutar allt värre över grannhuset. Vid sydliga vindar kan en döende tall falla på mitt hus. Jag har talat med ägaren av fastigheten och han lovar och lovar att kontakta arborist, men inget händer. Ska jag kontakta mitt försäkringsbolag?
Nej grannen har rätt, det är arboristen som kontaktas om träden ska ner,
inte försäkringsbolaget.

inte försäkringsbolaget.
Klicka här för att svara
