Granne vattnar vår fasad med spridare

44k läst  146 svar

Sida 10 av 10
  1. E
    Trädgårdsfixare Nivå 14
    Kalkstensplattor på 20cm är snygga, och 30cm kändes visuellt för brett. Dessutom sparade jag 33% av priset .. :crysmile:

2. S
    Byggveteran Nivå 8
    Samt att jord rinner ned i dränerinsmaterialet. Tycker dessutom att allt som kan sägas om granndåren nu redan sagts.

matsgran och Anna_H gillar
  3. M
    Medlem Nivå 2
    Om det inte går att ställa vinkel (!) kan man ställa spridaren på ett lutande underlag. Otroligt dum sak att inte kunna lösa smidigt. Å andra sidan brukar fasader torka. Han vattnar väl när det är varmt.

4. M
    Medlem Nivå 1
    Haha, tack elpaco! Också ett sätt at komma fram till hur man vill ha det.

5. J
    Medlem Nivå 1
    Eftersom grannen tycker att det är OK att vattna på erat hus, så finns det bara en sak att göra, gör samma sak mot hans hus. Kommer garanterat att fungera, kör högsta tryck, använd en spridare som är riktbar, rikta den väl :) Klagar han så säg bara att han verka gilla att byta vatten, så ni är givmilda tillbaka!

6. R
    Medlem Nivå 10
    Häng upp en presenning vid gränsen

7. steffe gson
    Medlem Nivå 1
    jo om det skadar er egendom

8. B
    Medlem · Nivå 14
    När en släktings radhus i BRF dränerades om för ett par år sen bestämdes det att det inte fick finnas någon rabatt eller gräsmatta närmare huset än en meter.

Anna_H och seniorkonsult gillar
  9. Keexet
    Medlem · Nivå 7
    Efter att ha läst igenom tråden kan jag bara beklaga situationen. Känns ju hoppfullt att det kanske är på väg att vända nu, men man tappar tron på mänskligheten emellanåt. Att detta sker i tider då varenda klok människa vet att snåla på vattnet gör det ju bara än mer bedrövligt. Tråkigt att inte kunna pyssla på huset och ljudet skulle driva mig personligen till vansinne. Svårt kanske att hitta annat sjysst boende i samma prisklass? Men jag skulle definitivt hålla kanalerna öppna för andra objekt.

Lycka till i framtiden!:)

10. T
    Medlem · Nivå 7
    En reflektion jag gör (som kanske lyfts tidigare) är att det är väl föreningen som äger fasaden? Vet inte om det är så i er förening dock. Dokumentera vad som sker och när det sen är dags för föreningen att renovera sina fasader så plockar du fram din filmbank över vad grannen sysslat med. Då kommer denne förhoppningsvis tvingas ta ansvar för sitt idiotiska beteende.

Personligen hade jag aldrig funnit mig i detta. Förutom att det är ett helt korkat beteende av din granne så är det en kränkning mot din son. Jag skulle öppnat fönstren när han vattnar och sedan polisanmäla för Hemfridsbrott/Skadegörelse.

11. B
    Medlem Nivå 1
    Skaffa en spridare och vattna på hans hus...statuera ett exempel. Givetvis är det bättre att först försöka prata med honom, men om det inte går...

12. R
    Medlem Nivå 1
    lobbin gillar

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: