Hej!
Undrar vad man kan göra när en granne ställer sin vattnenspridare på sin egen gräsmatta så att det vattnar även i princip hela sidan på fasaden på ett Attefallshus vi köpt. Huset är en bostadsrätt och grannen är med i samma förening. För övrigt har ena annan granne på andra sidan som bor i villa börjat göra samma sak, alltså vattna vår fasad fast en annan sida då, där vattnas även en del av verandan. Vad kan man göra?
Undrar vad man kan göra när en granne ställer sin vattnenspridare på sin egen gräsmatta så att det vattnar även i princip hela sidan på fasaden på ett Attefallshus vi köpt. Huset är en bostadsrätt och grannen är med i samma förening. För övrigt har ena annan granne på andra sidan som bor i villa börjat göra samma sak, alltså vattna vår fasad fast en annan sida då, där vattnas även en del av verandan. Vad kan man göra?
Garagebyggare
· Västmanland
· 124 inlägg
Prata med grannen?
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 inlägg
Ta upp det med styrelsen säger jag. Att bedriva skadegörelse på föreningens egendom är knappast ok enligt stadgarna. Edit läste om nu, och det är ett attefallshus och er egendom, men tycker ändå att man kan ta detta med styrelsen.
Går inte. Det är ett nybygge och byggaren har en tillsatt styrelse som inte bryr sig och som ska överlåta allt till de boende i juni är det tänkt. Brf består av tre bostäder dessutom, två större och ett litet Attefallshus. Tänkte att det var ett bra första boende för sonen men börjar nu undra om vi redan ska sälja. Styrelsen kommer ju då att bestå av denna granne, sonen och ytterligare en granne.
Kan man polisanmäla en sån här sak eller är det kommunen man vänder sig till?
Sidan på huset som vattnas är dessutom inte färdigmålad, samt att där den ska vara färdigmålad har färg försvunnit så maken hade tänkt fylla igen och måla i det som saknades för att byggaren vägrar.
Sidan på huset som vattnas är dessutom inte färdigmålad, samt att där den ska vara färdigmålad har färg försvunnit så maken hade tänkt fylla igen och måla i det som saknades för att byggaren vägrar.
Stäng av vattnet. Ta med vittnen och dokumentera ifall grannen skulle klaga/anmäla.M Molly123 skrev:
Hänvisa till att du skyddar din egendom.
Stickan
Produkter som diskuteras: "vattenspridare"
Vattenspridare
Vattenspridare, eller sprinklers, är oumbärliga verktyg för att bevara och befrämja trädgårdens växtlighet under de torra månaderna. Oavsett om du har ett litet grönområde, en stor gräsmatta, grönsaksland eller blomsterrabatter, så har
Läs mer
Det är väl bara att flytta den en bit?M Molly123 skrev:
Så brukar jag göra när jag vattnar, ställer spridaren där jag tror blir bäst, slår på vattnet och sen flyttar man den lite för att få vattnet inom de område man önskar.
Då är det väl bara en polisanmälan för skadegörelse kvar då. Informera grannen först så kanske han fattar att du menar allvar.M Molly123 skrev:
Framtiden för er son blir kanske inte så rolig med en sån granne. Så tanken på att sälja är kanske inte så dum.
Stickan
Redigerat: