Byggahus.se

Granne styr vår Apple TV

1. Majskolv
    Medlem · 9 inlägg

Majskolv

Medlem
    Kodi kan man ha på Apple TV också.. Kodi är inte en enhet ;) hehe

• Laddar…
  2. E
    Medlem · 29 inlägg

EXD

Medlem
    Hade en liknande grej som hände mig, där de lyckades köra min Samsung TV över delat WiFi i huset... så när jag satt och kollade på någon film så bytte den plötsligt till Bolibompa... hände ett par gånger innan jag tröttnade och körde internetdelning från mobilen...

• Laddar…
  3. Majskolv
    Medlem · 9 inlägg

Majskolv

Medlem
    bolibompasyndromet - Samsung har detta automatiskt kl.18 när Bolibompa startar ;)

4. elpaco
    Gräsfantast · Västra Götaland · 3 828 inlägg

elpaco

Gräsfantast
    Bara för att vara tydlig - det är alltså tv:n du skall ändra inställning på. Dvs att den inte byter automatiskt till senast aktiverade ingång! Att Apple TV vaknar när någon försöker logga in på den är väl knappast dålig implementation, snarare en nödvändighet. Huruvida du vill att man skall kunna logga in på den är en annan historia.

5. Per Eskilsson
    Administrator · Skåne · 5 631 inlägg

Per Eskilsson

Administrator
    Aha, nej, stänga av CEC vill man då inte göra, då blir allt plötsligt mycket svårare att snabbt få igång AppleTVn som i vårt fall används i 99% av fallen.

Jag vill inte heller stänga av funktionen Fjärrkontrollsappen och enheter. Jag tycker det är sjukt mycket smidigare att styra AppleTvn från mobilen än via fjärrkontrollen, särskilt när man ska söka och skriva in text.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    2BECA8EA-3485-4D3C-87E1-D2E9552AAB79.png

BC1498E0-25C3-43E2-B82A-E53C50476CD1.png

BD77B00C-724B-4457-A4EB-5B760C2327AC.jpeg

• Laddar…
  6. snaggletooth
    Medlem · F · 5 128 inlägg

snaggletooth

Medlem
    Reläar även kommandon från t.ex. TV-fjärren till ljudanläggningen så att man slipper ha alla dosor framme.

7. Majskolv
    Medlem · 9 inlägg

Majskolv

Medlem
    Man vill väl att tv byter till korrekt hdmi när man startar Apple TV? bättre ställa in Apple TV att inte ta upp signal från obehöriga kan jag tycka.

8. Mats-S
    Byggveteran · Sollentuna · 998 inlägg

Mats-S

Byggveteran
    Gäller att man inte ramlar in på grannens TV om man kollar på "Adult TV" ... :sweat::oops:

Vad jag vet så kräver Chromecast att du sitter på samma WiFi för att du ska kunna "fjärrstyra" en TV till dina egna val, ingen Bluetooth som är inblandad för val av TV här.
    Men även med Chromecast blir det irriterande avbrott när frugan trycker på fel TV för att ansluta ... händer aldrig att jag gör samma misstag :thinking: ;)

9. Majskolv
    Medlem · 9 inlägg

Majskolv

Medlem
    Ännu enklare att söka med Siri (oftast..)

10. elpaco
    Gräsfantast · Västra Götaland · 3 828 inlägg

elpaco

Gräsfantast
    Det är väl ett val man har själv. Det uttalar jag mig inte om, bara att Apple tvn inte gjort något tokigt.

11. G
    Medlem · V Götaland · 64 inlägg

gredd

Medlem
    Nähä? Menar du att det är ett I-lands problem att alla grannar har Apple-TV som krockar med varandra? :)

• Laddar…
  12. AndersMalmgren
    Renoverare · Stockholm · 7 388 inlägg

AndersMalmgren

Renoverare
    Sant ;) Tur man kör en PC med Windows då ;)

• Laddar…
  13. Mats-S
    Byggveteran · Sollentuna · 998 inlägg

Mats-S

Byggveteran
    Inget problem för alla oss som använder dom "fria" lösningarna :cool:

• Laddar…
  14. elle10
    Besserwisser · Jönköpings län · 50 inlägg

elle10

Besserwisser

15. AndersMalmgren
    Renoverare · Stockholm · 7 388 inlägg

AndersMalmgren

Renoverare
    Håller med, men om man kör open source grejer måste man hålla koll på full och limited RGB range osv, vilka codecs som ger bäst bildkvalitet osv. Tror många som völjer Apple inte har den kunskapen och då blir bilden lidande :D

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.