Känner till en tomt som var köpt via kommunen. En granne till "området" klagade och överklagade. När det slutligen kom till högsta instans så var det en tomt som inte var bebyggd men ansökan om bygglov var inlämnad. Grannen fick rätt och detaljplanen upphävdes, alltså gick inte tomten att bebygga. Kommunen håller nu på att utarbeta en ny detaljplan, den här gången måste grannen få godkänna den. Ingen som vet, men beroende på hur tjurskallig grannen ämnar att vara så kan processen ta åratal, som jag har förstått det. De som inte hunnit bygga blev kompenserad med en ny tomt på ett annat ställe av kommunen.