81 783 läst ·
75 svar
82k läst
75 svar
Granne hyrt in folk som röjt växtlighet på min tomt
Mest troligt har inte arbetarna fått tydliga instruktioner av sin uppdragsgivare, d v s grannen med den stökiga tomten.Nötegårdsgubben skrev:
De första två styckena kan du väl gott sätta upp på skyltar på den nya gränsmarkeringen. Att vara tydlig i skrift är väl utmärkt om ni inte har ett gemensamt språk ni pratar.
Vill du lätta upp stämningen lite snarare än hota dem kan du ju klippa in en bild på en traktor som bogserar en stridsvagn. Fast det kanske inte hjälper när jag tänker efter.![]()
Helt rätt. Minst tre km åt alla håll.H Harald Blåtumme skrev:Såvitt vi vet ett gemensamt staket uppsatt i tomtgräns ca 1972.
Men förbannat irriterande att dels tagit bort staketet utan att ens fråga, sedan ytterligare detta med att vara inne och röja ner växtlighet på vår tomt.
Tycker det minsta man kan begära är att fastighetsägaren som hyrt in dessa arbetare får:
A. fixa ett nytt staket som markerar tomtgräns
B. ge ett bidrag till att återställa den växtlighet som fanns för att ge avskärmning mot vederbörandes tomt (som i dagsläget består av en enorm massa bråte typ soptipp).
Nej jag skulle väl inte sätta upp den där ryska skylten jag visade men måste få litet utlopp för mina/våra känslor…
Nästa hus jag skaffar ska vara med grannar på någon kilometers avstånd…
Kolla om ryssarna har uppehålls och arbetstillstånd.
Om imte så slulle jag anmäla dem.
Om imte så slulle jag anmäla dem.
Skönt att det löste sig.
Har själv haft ett arbete där jag skulle arbetsleda några ryssar.
Flera ggr när jag förklarade vad som skulle göras fick jag ett ok eller no problem som svar. För att några timmar senare se att vi inte haft samma målbild av vad som skulle göras.
Fel väggar revs, vatten skador pga av att man sågat på fel ställe mm.
Det var inte arbetarnas fel, dom gjorde så gott dom kunde och ville inte erkänna att dom inte förstod vad jag sa. Det var förtaget som hyrde ut dom som sagt att dom talar och förstår engelska som jag var irriterad på.
Flera ggr när jag förklarade vad som skulle göras fick jag ett ok eller no problem som svar. För att några timmar senare se att vi inte haft samma målbild av vad som skulle göras.
Det var inte arbetarnas fel, dom gjorde så gott dom kunde och ville inte erkänna att dom inte förstod vad jag sa. Det var förtaget som hyrde ut dom som sagt att dom talar och förstår engelska som jag var irriterad på.
Sen är det även stor skillnad i innebörden av att svara ja på en fråga i olika kulturer.J Jan Andersson8 skrev:Skönt att det löste sig.
Det där är så dumt att klockorna stannar.F fsn skrev:Hela upplägget med att kalla sin skit för guld och medvetet inte ta bort skiten där folk vill ha utsikt men istället göra det på alla andra ställen är så sosse-jante så det stinker om det. Det övriga skiten du raljerar om håller jag inte alls med om, acceptera att jag inte rycker som dig och vänligen avstå från att försöka övertyga mig om att jag har fel, du kommer inte framåt där och jag är extremt ointresserad av den debatten.
Om alla skulle ta bort alla träd som andra inte vill ha för sin utsikt så blir det inte många träd kvar.
Det blir väl inte många hus heller för de flesta står i vägen.
Till och med hyggena här ute i skogen ger ju fin utsikt och i ditt fall livsrum
Är det mycket som får dig att tro att jag inte skiter fullständigt i vad du tror dig förstå eller att du uppenbarligen har dåliga klockor. Taget ur kontext, ett skadestånd på 2 miljoner för ”skog” helt befriat från virkesvärde och helt utdömt av Länstyrelsen och borttaget av nämnda myndighet på hela sträckan är ett Justitiemord. Har du varit där, har du sett det med egna ögon, har du sett vad Länstyrelsen gjort för åtgärder under minst 10 års tid. Om inte så knip igen.K kortis skrev:
Här i sosseland är tre saker säkert; man får inte fälla träd hur som helst, man får säga nästan vad som helst och det finns folk med tvivelaktiga åsikter som gärna gör det nyss nämnda.
Att diskutera med fsn är som att diskutera med en ohyfsad vägg. Gillar man det så är det väl bara att stånga sig blodig men det bästa är att bara låta det vara.
Oavsett vilket är det skönt att det löste sig på ett bra sätt för TS!
Att diskutera med fsn är som att diskutera med en ohyfsad vägg. Gillar man det så är det väl bara att stånga sig blodig men det bästa är att bara låta det vara.
Oavsett vilket är det skönt att det löste sig på ett bra sätt för TS!
Skitprat. Att en djävla idiot tar sig rättigheter långt utanför sin mark är helt sjukt. Dessutom var det tredje gången han gjort detta. Applåderar både kommunen och hovrätten.F fsn skrev:
”Hej kära granne!
Precis som du du säkert tycker det ser tråkigt ut att se en halvfärdig fasad varje dag så tycker jag att det är jobbigt att inte kunna färdigställa mitt hus. Jag skulle vilja föreslå att jag antingen betalar en lång semester för dig eller motsvarande kontantersättning på 30 000kr för lov att färdigställa min fasad från din tomt. Jag ber även om ursäkt för min bryska behandling av ditt träd.”
Precis som du du säkert tycker det ser tråkigt ut att se en halvfärdig fasad varje dag så tycker jag att det är jobbigt att inte kunna färdigställa mitt hus. Jag skulle vilja föreslå att jag antingen betalar en lång semester för dig eller motsvarande kontantersättning på 30 000kr för lov att färdigställa min fasad från din tomt. Jag ber även om ursäkt för min bryska behandling av ditt träd.”
Det här hamnade nog i fel tråd.J JT8 skrev:”Hej kära granne!
surt sa räven. Inte havsutsikt oavsett jur mycket man röjer antar jag.B Bokskogsbacken skrev:
Men fö, tyck, applådera och slicka vilken jävla röv du vill så tycker jag vad jag vill. Låter det som en plan framåt?