Jag känner till ett äldre par som bott i sitt hus sedan det byggdes på 60-talet. Tomten är avstyckad från en större granntomt. Paret (nedan kallade kverulanterna) har alltsedan 60-talet trakasserat alla sina kringboende grannar med syrliga kommentarer, högljutt muttrande, nyfikenhet, polisanmälningar och anmälningar till övriga myndigheter av alla de slag (den granne som styckade av en tomtbit, lär ha blivit polisanmäld 55 gånger på tio år...). Alla grannar har planterat höga häckar (somliga av pil) mot kverulanterna, men kan ändå fortfarande HÖRA kverulanterna gå därinne på sin tomt och muttra och skrika otidigheter. Ibland klättrar kverulanterna upp på sitt tak, för att kunna se över häckarna och in till granntomterna och fotografera grannarna (som bevismaterial till polisanmälningarna). Vad grannarna gjort för hemskheter? Snickrat altan, klippt gräset, haft kalas och andra vardagligheter i ett villaområde. En del grannar har till slut inte orkat mer, utan flyttat. Andra låter sig inte besegras/trakasseras. Frågar man kverulanterna varför de bor kvar när de avsyr alla sina grannar så mycket, säger de att om de skulle flytta - så skulle de i alla fall inte sälja huset, utan bara hyra ut det (underförstått att de vill fortsätta kunna lägga sig i och klaga på grannarna). Varje gång JAG retar mig på en granne, tänker jag på "kverulanterna" och gläder mig åt att jag inte bor i just det villaområdet. Stackars de människor som intet ont anande har köpt hus nära kverulanterna (när de första grannarna inte stod ut längre utan flyttade...).
 
Vet inte vad du har för hund men skaffa en Rottweiler och släpp på tomten så går han nog inte in ;D
 
ett tips är att ha fester när det regnar då, så kanske de klättrar upp på taket och... (bestäm själv vad ni vill händer)...

;D
 
beccas12 skrev:
tro mig, jag har försökt :'(. Detta har pågått i två år. och varke gång han ofredar oss, har jag försökt tala reson med honom. Han gapar och skriker, hotar att skjuta vår hund  :o osv, så jag tror inte det finns mycket utrymme för samtal mer...och jag hör inte till gruppen folk som söker bråk eller provocerar folk, men tar ej heller skit i det oändliga utan att reagera >:( . Och idag blev min gräns till sist nådd- därav min önskan att ta reda på fakta så jag kan agera korrekt

Hur går det med grannen?
 
Jaa, alla grannar är inte lätt att tas med! >:( På landet har vi en skogsdunge (ca 2000 av 4000 kvm) som stått där i minst 60 år - jag vet för det är min mormor/morfars hus jag har ärvt! De "nya" grannarna - de har inte bott där mer än 30 år - har tagit ner flera stora träd på vår tomt utan att fråga för de anser att vi ska ta ner vår dunge för att det skuggar för mycket. För att tillmötes gå dem så gallrade vi ur ordentligt och fick sedan höra, att ja nu var det ju så ljust och fint, men usch vad blåsigt det blivit!!! >:( >:( >:( Vad ger ni mig för det???
Som tack för att vi gallrade så har de planterat en skog på sin bakgård så att vi inte ska få någon kvällssol...

Men, tiden brukar fixa det mesta... och jag är tålmodig!
Myran
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.