10 370 läst ·
18 svar
10k läst
18 svar
Grannar som vill ha plank...
Ryyyys...
Det var inte precis den här typen av hmm.. "diskussioner" som fick oss att köpa hus. Så snarare framför mig en bild med trevliga grannar och utbytande av råd och tips...
Har precis köpt hus och skall flytta in den 1:a juni och det blir mycket intressant att se vad vi får för grannar, man kan ju undra vad det finns för människor därute.
/Roger
"Än är inte den sista idioten född!"
Det var inte precis den här typen av hmm.. "diskussioner" som fick oss att köpa hus. Så snarare framför mig en bild med trevliga grannar och utbytande av råd och tips...
Har precis köpt hus och skall flytta in den 1:a juni och det blir mycket intressant att se vad vi får för grannar, man kan ju undra vad det finns för människor därute.
/Roger
"Än är inte den sista idioten född!"
Så här resonerade mina grannar. Jag ville ha en mur mot en granne som går i samma stil som uteplats och poolområde. Jag tog upp det med grannen som var gammal murare och han sa "Visst, om du hjälper mig att riva det nuvarande planket så kan jag mura upp den åt dig". Mot andra sidan av tomten ville jag förlänga garaget med ett 1,8m högt plank i samma stil som garagefasaden. När jag nämde det för den grannen sa han "gör som du vill - det blir säkert bra". Jag ansökte om bygglov och grannarna skrev på. Muren är redan uppe och häromdagen frågade grannen om han skulle putsa även min sida när han ändå var på gång... Ursäkta OT men jag ville bara visa att det finns underbara grannar - och nej, dom är inte till salu.. 
Klicka här för att svara