Är det någon som köpt Granitskivor till "bra pris" …om det nu finns något bra pris på Granit ???

vad är bra pris? tror runt 3-4tusen m3

Mellina skrev:
Är det någon som köpt Granitskivor till "bra pris" …om det nu finns något bra pris på Granit ???
I vilket område ?
Vi har köpt till jätte bra pris i Stockholm
Priset inkluderade mätning, frakt och installation.

Sweli skrev:
I vilket område ?
Priset inkluderade mätning, frakt  och installation.

området har inte så stor betydelse då vi har eget åkeri och kan frakta själva om vi tjänar på det, men mellan Stockholm och Göteborg vore bra!

Också nyfiken på bra priser på granitskiva i Stockholms området. Sweli skulle du vara intresserad av att tala om var ni har köpt :-)
Tack på förhand
/N

Sweli skrev:
I vilket område ?
Priset inkluderade mätning, frakt  och installation.
Hehehe Sweli, säger man A så får man säga B .. pris och vartifrån !! :)

Jag hade fått offert från andra för samma jobb, bl a det företaget från Norrmärlarstrand.
Dyraste offert var på 78000 kr och alla erbjöd skarvar på de flesta ställen.

Först måste jag säga att det är inte bara priset som avgjorde utan kvalitet.
Inte bara att han var billigast av alla utom att han gjorde hela vår bänkskiva utan skarvar.

Köket är U-format. Så han delade det i 3 hela L-bitar.
Totalt är 9,65 lång om man mäter vid väggen.
Det finns skarvar bara där diskhon finns.
Glömde säga att diskhon ingick i priset med flushfit installation.
Utöver det installerade de en reling i mässing som jag hade köpt på K-rauta, runt hela bänkskivan.

Priset för hela jobbet är svårt att säga, egentligen hänger på vilken sten man väljer.
Vi valde den dyraste som finns: Blue Perl Light.
Den tillsammans med Emerald Perl är dyrast i sortimentet.

Vi betalade för allt ca 40000 kr.

Här kommer information om företaget som jag varmt rekommenderar:

Nordisk Byggsten AB
Tel. 08-58 35 29 90
Han heter Sven.
Adress: Skarprättarvägen 12 L
176 77 Järfälla

Det som var fördelen med att de skulle mäta, frakta och installera är att de tar totalt ansvar om  något blir fel.
De gör om hela jobbet utan kostnad. Vilket jag tyckte att det var en ganska bra garanti  ;D

Det finns ett ljuvligt ställe för bänkskivor i Mölndal men billiga - um- det vet jag inte men de har mkt att välja på. Annars är det håltagningen som kostar mest, kan Du göra det själv så spar Du fläsk ( diamantkapskiva etc).

Hur är det på Hornbach? Våra snickare muttrar om att bänkskivor i granit itne är så dyra där?

Hälsar Ingrid

I våra offerter tog de från 800kr - 4700 kr för samma hålltaggnig för diskhon.

Kanten tog de 400kr/meter till billigaste offert där det ingick i priset.

Det finns på nätet var du kan räkna ut vad din granitbänk ska kosta.

http://hemluckan.se

Priset ligger för granit på 4000/m²
om det inte är någon speciell variant man vill ha.
Sedan kommer håltagning och rundning av framkant till på ~3000 för hål till vask som man inte skall ge sig på själv att fixa då man vanlit vis ejj har dessa special verktyg som behövs för att få ett bra resultat.
Sen framkanten ~300-500 kr/m.
men som alltid ta in ett par offerter och kolla igenom dessa noggrant och det är inte alltid så att det billigaste är det bästa!

Per

Ett tips. Se till att få diskhon undermonterad i granitskivan. Har hört att planlimmad kommer att slå sig och inte ligga tätt om diskhon är för stor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.