747 läst ·
4 svar
747 läst
4 svar
Granitskiva mot kakel
Moderator
· Stockholm
· 57 795 inlägg
En extra cm utstick borde ju inte vara något problem. Såvida den inte ansluter mot något annat som inte sticer ut. Ex en diskbänk.
Om ni väljer att "hacka" bort en del av kaklet så skulle jag föreslå att ni skär ett snitt med en vinkelslip (helst med diamantklinga), och sedan knackar bort resten.
Om ni väljer att "hacka" bort en del av kaklet så skulle jag föreslå att ni skär ett snitt med en vinkelslip (helst med diamantklinga), och sedan knackar bort resten.
Nej, den blir över hela bänken med infälld diskbänk och häll. Jag tänkte bara om det såg konstigt ut med 3 cm överhäng, men det kanske är ok då. Det är ju väldigt mycket lättare än att kapa kaklet
. Tack för svar, jag tar gärna mot fler synpukter i ärendet, positiva som negativa.
Klicka här för att svara
