Jag letar frebrilt efter hur jag kan få tag på en köksbänkskiva i Granit till ett bra pris. Har någon ett bra tips?

sök på granit i forumet, så får du många hugg ::)

TyraMyra

Kan ju också vara bra med en geografisk angivelse.

De bästa priserna jag hittat hittills är på www.edurusab.com/. Någon som sett lägre priser?

Hej
Vi håller ungefär samma priser på jobbet och då är det svensktillverkat.
Dessutom levererar vi på ca 3-4veckor istället för ca 8 veckor.
Jag får inte göra reklam här men ni kan skicka PM till mig så får ni addressen ;).

Mvh Armswett

armswett skrev:
Hej
Vi håller ungefär samma priser på jobbet och då är det svensktillverkat.
Dessutom levererar vi på ca 3-4veckor istället för ca 8 veckor.
Jag får inte göra reklam här men ni kan skicka PM till mig så får ni addressen ;).

Mvh Armswett
hej har ni någon hemsida jag är ute efter en svart med lite vitt i någolunda vettiga priser och att det inte ligger allt för långt bort jag bor älvsborgs län mvh aina

Granitbänkar är tyvätt sjukt dyra, tycker det helt klart är ockerpriser!!!!

Granitbänkar är tyvärr sjukt dyra, tycker det helt klart är ockerpriser!! Så länge folk betalar vad som helst för att renovera badrum o kök så blir det sådana priser, när ska svensken lära sig att ifrågasätta saker o ting som finns i livet?! Jag är själv svensk men är så osvensk ändå tack o lov.

Jag vägar betala 15000kr för en granitbänk i köket. Undrar vad stenhuggaren fick i lön den dagen?

nattugglan11 skrev:
Granitbänkar är tyvärr sjukt dyra, tycker det helt klart är ockerpriser!! Så länge folk betalar vad som helst för att renovera badrum o kök så blir det sådana priser, när ska svensken lära sig att ifrågasätta saker o ting som finns i livet?! Jag är själv svensk men är så osvensk ändå tack o lov.

Jag vägar betala 15000kr för en granitbänk i köket. Undrar vad stenhuggaren fick i lön den dagen?
Hehe
Jag är en av dessa stenhuggare och midjan är smal :)

De "billigaste" bänkskivorna kostar ca: 2.500:- inklusive moms / löpmeter 60cm breda (endast granitskiva med polerad fram o kortkant) Eventuell frakt ingår inte i priset

Om det är dyrt eller inte är en smaksak, men att hojta att det är ockerpriser berättar bara att du inte förstår vilket arbete som ligger bakom
Arbetet börjar i ett stenbrott någonstans och skall sedan sågas o slipas samt kapas efter ritning
Leveranstiderna är korta ( ca: 3 veckor-ibland snabbare) som också är kostsamt
Jag har även kollat priser på massivträ (kvalité och med certifikat på att skogen skall återplanteras) och dessa skivor är klart dyrare än granit
Med granit slipper man samtidigt all evig skötsel som trä för med sig (oljande o vaxande) skivor som kroknar o blir fula med tiden om man inte sköter dem ordentligt
Nu är jag nog inte helt ärlig för jag tycker om blandningen av sten - trä
Sten vid det våta o varma och trä som avställningsyta

Så många tacksamma ord vi får höra av nöjda kunder är nästan bara det värt arbetet
"Smycket i köket" eller "det lyfte hela köket" är vanliga kommentarer

En nöjd o glad "stenhuggare"

PS det mesta görs med maskiner men hantverket kommer vi inte ifrån
det är ju ett naturmaterial med alla olikheter

Kolla här:
www.diapol.se
Bra priser, snabba leveranser. Jag har beställt skivor från dem vid tre olika tillfällen och är mycket nöjd.

Jag handlade här i somras:
http://www.andrewsgranite.com
Bra priser, ca 3 veckors leveranstid. Vi betalade 11.900:- för 3m svart granit (40mm) inklusive måttagning, håltagning för häll, montering och leverans. Priset för 40mm är 30% högre är 30mm.

Vi köpte också från Diapol förra veckan, www.diapol.se. De kom och mätte, transporterade och sedan monterade och priser är verkligen oerhört låga.

Vi köpte från Skåne-Marmor för ett par veckor sen.

De kom och mätte, installerade.
Allt gjort enl våra önskemål, att tilläggsbeställa 2 st fönsterbrädor i granit var inga problem, priset på fönsterbrädorna var klart bra.
Försänkning av ventilationsgaller i den ena granitskivan gjordes mycket snyggt.

Kan varmt rekommendera Skåne-Marmor i Helsingborg.

Jag köpte bänkskivor gjorda av svensk diabas (svart granit) från Helsingborgs Sten. Måttagning och leverans till Göteborg ingick i priset. Jag är mycket nöjd med både pris, leveranstid (knappt två veckor från måttagning) och kvalitet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.