Fabrikör Stava skrev:
Tråden handlar om Diapol och om trådskaparen törs köpa från dem, dvs underförstått om man får kvalitet för pengarna eller om de är seriösa eller något åt det hållet åtminstone.

Du skriver i samma tråd att billiga företag inte är prisvärda samt skickar med en bild på ett jobb som Diapol gjort. Din kund till dig som du fått bilden av fick ingen kompensation för att det blev ett fel (enligt dig och därmed tredje-hands information dessutom).

Hur kan du tycka att du inte skriver ned dem som bolag och tycka att det är seriöst av dig själv?

Samtidigt verkar du vara verksam i samma bransch, detta luktar inte bra.

Det bästa vore om du angav din egen firma så läsarna får lite jämvikt i denna tråd.

Jag har också en relation till Diapol men ej yrkesmässigt. Jag förklarar den gärna för forumägaren om så skulle önskas.
Statsanställd på heltid är mitt nuvarande yrke. (pensionär)
Bilden jag skickat in är från en kund till Diapol som rådfrågade mig som yrkesman om det räknades som reklamation när det såg ut som bilden visar. Mitt svar kan du nog räkna ut.
Det finns inlägg på detta forum som berättar motsatsen. Kunder som är nöjda över sitt köp hos Diapol.
Att jag skulle beläggas med munkavle för detta är jag inte van att ta.
Några personliga relationer till Diapol har jag inte. Inga yrkesmässiga heller.
Kan du respektera att jag har mina erfarenheter och du dina?

vi har precis fått en bänkskiva installerad av Diapol, och jag kan bara varmt rekommendera det. Väldigt trevliga och mycket nogranna med det dom gör. Kan inte se skillnad på varken sten eller på utförandet på våran skiva eller kos någon av våra bekanta.. skillanden är att v i har betalat halva priset bara. Diapol är mycket seriösa och får bara +

Vi fick bänkskiva installerad igår av Diapol. Bra pris, snabb leverans (1 vecka för tre stycken skivor med diverse hål och urtag), och proffsig installation. Kan inte annat en rekommendera varmt! Vi har även ett par bekanta som har köpt från Diapol och de har bra erfarenheter om dem som vi.

Kul att vissa är nöjda med Diapol. De är billiga men det finns ett skäl till det. Väldigt okunniga, otrevliga och urusel kvalitet om du ens får en leverans. Så enligt min erfarenhet bör man verkligen undvika dem, det är inte värt besväret
/B

BjornN skrev:
Kul att vissa är nöjda med Diapol. De är billiga men det finns ett skäl till det. Väldigt okunniga, otrevliga och urusel kvalitet om du ens får en leverans. Så enligt min erfarenhet bör man verkligen undvika dem, det är inte värt besväret
/B
låter som du säljer dyr svensk granit;)
svenska firmor får ta och sänka priserna om dom ska finnas kvar i framtiden

Tessok läste att du skrev i ett tidigare inlägg så här (Skulle det finnas något som inte är tillfreds får man hjälpa till.) så du har kunder som är missnöjda...kan det vara möjligt...

tjena skrev:
låter som du säljer dyr svensk granit;)
svenska firmor får ta och sänka priserna om dom ska finnas kvar i framtiden
Jag säljer inte, försökte köpa från Diapol men efter väldigt mycket strul och urusel kvalitet blev det skivor från IKEA istället

ok så ikea säljer riktig granit nu?..
innan hade dom nån granit kopia

tjena skrev:
ok så ikea säljer riktig granit nu?..
innan hade dom nån granit kopia
Nja, inte helt riktig men 12mm utskikt (38mm tjocka) - samma pris som diapol men bra kvalitet, kunniga, enkla att ha att göra med och inte minst trevliga vilket inte något stämde på det jag upplevt på diapol. Jag valde ju riktig granit först men med diapol funkade det inte

Jag skulle inte heller köpa av någon som jag upplevde som okunnig och otrevlig. Men hur ser man/känner man att det är dålig kvalitet på granit? Vad ska man titta på?

ankirut skrev:
Jag skulle inte heller köpa av någon som jag upplevde som okunnig och otrevlig. Men hur ser man/känner man att det är dålig kvalitet på granit? Vad ska man titta på?
Jag var säkert extra känslig pga av dåligt bemötande men de passade inte riktigt och en del skador i ena skivan

Jag köpte från Diapol. Svart blankpolerad granit. Kostade 45 i sthlm men drygt 15 från Diapol. Bra service o lätta att ha att göra med. Dock felmätt när den väl kom så en glipa mellan vägg och skiva på ena skivan. De skulle byta ut men jag valde avdrag och pröjsade totalt 12 800. Glipan syntes inte alls efter jag fogat med svart sillicon då det var under den väggängda ugnen som dolde. Fin kvalitet på graniten, som ny efter 1,5 år.

Efter 2.5 år ska d va....

Om man vill vara säker på vad man köper och veta att garantier mm ska gälla även om x antal år. Så köp från företag som är medlemmar i Svenska Stenindustiförbundet.

kanske därför bänkskivorna blir dyra i sverige för att företagen är medlemmar i Svenska Stenindustiförbundet..
och dyr moms i sverige..höga löner...
jag har haft en bänkskiva från diapol nu några år..och är lika bra än....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.