Det var faktiskt även något som vi funderade på med utvärdering

Inga kundnöjdhetsundersökningar efteråt vilket känns konstigt i så stora projekt

• Gilla
word
  • Laddar…
Vi bor i ett enplans Götenehus med förråd och garage under från 1980. De första tjugo+ åren bodde ett pensionärspar i huset, sedan följde några år då huset alternerade mellan att stå tomt och vara uthyrt. Sedan kom en familj som gillade att renovera. De höll i tre år innan vi tog vid.
Vi har imponerats av hur gediget byggt huset är. Det finns ett par sättningssprickor i mexistensfasaden, men det oroar vi oss inte för. Vi har krypgrund med gott om plats för rörmokarna som renoverade badrummet att arbeta i. Betongbjälklag som alltså inte kan ruttna eller mögla. Fasaden är av mexisten och ruttnar inte och behöver inte målas. Isoleringen är så bra att vi klarat två vintrar utan värme i badrummen - det ena upptar hela yttre kortsidan av huset - öppna dörrar och ett par badrumsmattor har hållit en bra temperatur i rummen.
Solen har slitit en del på ett par av fönstren i direkt söderläge, men det är bara det i källaren som vi bytt. Taköverhänget är såpass stort att det ger en del skugga och skydd från regn.

Med detta vill jag ha sagt att 1980 byggde de i alla fall gedigna hus, så om funderar på att köpa ett gammalt så kan jag rekommendera det.
(Jag hoppas att detta inte blev för off topic, i så fall ber jag om ursäkt.)

Snailman
Hur går det för Götehus? De borde väl komma igång med sina byggen snart, semestrarna är väl slut... grunderna är ju klara sen några månader

I Örebro bygger Götenehus för fullt och byggarna verkar ha hållit på hela sommaren. Jag vet dock inte vad det är för entreprenad i förekommande fall. De måste ha sålt bra i Örebro i alla fall för det är en hel den GH-hus som dyker upp.

Ett tag sedan jag var inloggad på denna sida.
Om vi mot bättre vetande skulle välja Götenehus idag IGEN skulle vi ALDRIG välja Stockholms kontoret.
Vi har i skrivande stund givit upp.
Dessvärre har de några projektledare som utifrån Götenehus horisont = oerhört lukrativt, men utifrån husköparens horisont = under all kritik.
Dessvärre verkar inte huvudkontoret vara bättre. De kör med någon form av strutstaktik.
(Kan bara instämma i det som Electrical Storm skriver. :-))
Dessvärre förstår de inte att ringar på vattnet sprider sig oerhört fort men är EXTREMT mödosamt att åtgärda, om man inte stoppar det i tid.
Har som tur är lyckats få några i min bekantskaps krets att välja en annan hustillverkare när de nu bor i Sthlm området.

Min erfarenhet är att GH i Sthlm har bra säljare, husen är grymma bra mtrl och god standard, vi kör helentreprenad men lägger just nu i slutet av bygget ned 2-3 timmar/dag att va i kontakt med hantverkare, kommun och leverantörer samt får själva samordna allt. Inte ens hantverkarna får tag på byggledaren. Så ska ni bygga, se till att undvika ***** ******** som byggledare, alla har hört talas om honom men ingen har sett honom, kräv en annan bygg/projektledare såvida ni inte som oss har gott om tid att åka runt ich rodda allt själva.

Redigerat av moderator:
  • Gilla
word
  • Laddar…
Har oxå haft *****. Som du skriver är han svååååår att få tag på.
Det gäller att välja sin byggare; GH anlitar ett flertal entreprenörer och de vi haft är bra, förutom Gundbo Schakt som jobbar med markentreprenad. Han är som *****: "alla har hört talas om honom men ingen har sett honom"

Indianlax: Lycka till med färdigställandet - hoppas det blir bra!!

Redigerat av moderator:
Hej IGEN!
Dessvärre vad avser ***** = Jesus!!!
Och Lycka till med huset Indianlax.

Redigerat av moderator:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.