Är det någon som vet varför min gasolvärmare "fäller" någon typ av vitt pulver/damm? Samt om det finns något jag kan göra åt det? Den är inte alls använd mycket och nästan ny men garantitiden har gått ut
?
Jag har haft flera gasolvärmare men aldrig upplevt det här
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag har haft flera gasolvärmare men aldrig upplevt det här
Har läst om detta tidigare, verkar vara många drabbade. Det är nog helt enkelt keramiken som av någon anledning släpper.
Jag ser dessutom att din ena platta är sprucken längst ner så jag skulle nog inte använda den där. Det kommer iofs extremt lite gasol och med hyffsat lågt tryck, men är det värt att chansa?
Ska nog ta fram min också och kontrollera den, det var den billigaste man kunde köpa för strax över 500:-
Sedan hittade jag detta: "Joel Freding Det här problemet har varit uppe i diskussion tidigare, och det ska inte vara så. Dom som har haft det problemet har fått sina kaminer utbytta av tillverkaren.
Det ska tydligen vara ett tillverknings fel på dom keramiska mattorna."
Jag ser dessutom att din ena platta är sprucken längst ner så jag skulle nog inte använda den där. Det kommer iofs extremt lite gasol och med hyffsat lågt tryck, men är det värt att chansa?
Ska nog ta fram min också och kontrollera den, det var den billigaste man kunde köpa för strax över 500:-
Sedan hittade jag detta: "Joel Freding Det här problemet har varit uppe i diskussion tidigare, och det ska inte vara så. Dom som har haft det problemet har fått sina kaminer utbytta av tillverkaren.
Det är nog inte en spricka i plattan du ser utan en spricka i den vita beläggningen
Gallret/plattan för gasolen sitter mycket längre in i gasolvärmaren.
S sandos skrev:Har läst om detta tidigare, verkar vara många drabbade. Det är nog helt enkelt keramiken som av någon anledning släpper.
Klicka här för att svara