16 595 läst ·
8 svar
17k läst
8 svar
Gorenje kvalitet
Hej,
Vi är på gång att köpa vitvaror till vårt kök och har lite funderingar på en Gorenje kyl/frys kombination - RK 65366 E.
http://se.pricerunner.com/home-appliances/fridge-freezers/379065/prices?q=rk65366e
Priset ligger i samma nivå som Bosch, Siemens, AEG, men vi är lite oroliga för kvaliteten. Vi har ingen erfarenhet av deras produkter och känner ingen som har det heller...
En sökning bland forum och pris-sajter på Internet ger i princip 0 träffar.
Antingen är detta jättebra (ingen har något att klaga över) eller så är det dåligt (ingen har köpt den av någon anledning som jag inte har lyckats lista ut än)
Ett av alternativen som vi kikar på är Bosch KGP 39370.
Mycket tacksam för fakta, rykten eller gissningar...
/Tommy och Malin
Vi är på gång att köpa vitvaror till vårt kök och har lite funderingar på en Gorenje kyl/frys kombination - RK 65366 E.
http://se.pricerunner.com/home-appliances/fridge-freezers/379065/prices?q=rk65366e
Priset ligger i samma nivå som Bosch, Siemens, AEG, men vi är lite oroliga för kvaliteten. Vi har ingen erfarenhet av deras produkter och känner ingen som har det heller...
En sökning bland forum och pris-sajter på Internet ger i princip 0 träffar.
Antingen är detta jättebra (ingen har något att klaga över) eller så är det dåligt (ingen har köpt den av någon anledning som jag inte har lyckats lista ut än)
Ett av alternativen som vi kikar på är Bosch KGP 39370.
Mycket tacksam för fakta, rykten eller gissningar...
/Tommy och Malin
Jag har en Sådan Bosch 2 metare som du beskrev.. Väldigt nöjd. Men fetta in den.. Den suger bra i början.
Gorenje är väl om inte jag missminner mig Jugoslavisk. Och jag hörde utav en Vitvarusäljare som är en vän.. att en gång jade han en kund som var därifrån som bara sa så här när dom diskuterade Gorenje..
"Sån skit har vi i överflöd i mitt hemland och den skiten ska jag inte ha igen." Det tycker jag är ganska talande.. *ler*
Gorenje är väl om inte jag missminner mig Jugoslavisk. Och jag hörde utav en Vitvarusäljare som är en vän.. att en gång jade han en kund som var därifrån som bara sa så här när dom diskuterade Gorenje..
"Sån skit har vi i överflöd i mitt hemland och den skiten ska jag inte ha igen." Det tycker jag är ganska talande.. *ler*
jugoslaviskt skit ?? Jag tror att du lever kvar på 70-talet.Rodgeman skrev:Jag har en Sådan Bosch 2 metare som du beskrev.. Väldigt nöjd. Men fetta in den.. Den suger bra i början.
Såvitt jag vet är Gorenje Sloveniens stolthet. En exportmotor som Ericsson är för Sverige.
Det kan ju vara så att Gorenje kränger måndagsexemplaren på hemmamarknaden (liksom det iblands känns som Electrolux gör i Sverige).
Farsan hade en Gorenjespis i många, många år, inköpt 1988 och den stod kvar (i bra skick) i huset när det såldes 2000.
Det finns danskar som tycker att Bang & Olufsen är sämre än något katten släpat in. En dålig produkt i hemmet - sen undviker man varumärket.
Jag hoppas att jag inte ofredat någon.. (inte min tanke) Det är min Europeiska okunninghet. Det jag nämde var bara något som jag hört.. och det var det enda jag hört om Gorenje.. Kan mycket väl vara så att dom kanske säljer andra serier i Hemlandet..
Sorry!
Sorry!
Ja Gorenje är inte Jugoslaviskt...det är som sagt slovenskt! Men om man går in i en vitvaruaffär I Serbien (Jugoslavien) så hittar man till större delen Gorenje...iallafall dom snyggare vitvarorna är där ifrån!
En vännina (slovenska) har alla vitvaror från Gorenje... o dom e hel nöjda!!!

En vännina (slovenska) har alla vitvaror från Gorenje... o dom e hel nöjda!!!
har fått för mig att märket verkar riktigt bra så kör till
Gorenje är Electrolux svåraste konkurrent, enligt Electrolux självt, så nog är det inget större fel på Gorenje. Själv har jag haft Electrolux i överflöd sedan barnsben, och "den skiten ska jag inte ha igen" 
Jag tror att det handlar om att äta sig mätt på ett visst märke. I Sverige kan Volvo anses en aning bonnigt och tråkigt, medans det fortfarande är originellt i andra länder. En liten undran - Varför har alla kökstillverkare Siemens och Miele i sina montrar och inte Electrolux? Varför Hans Grohe och inte FM Mattsson?
Jag tror att det handlar om att äta sig mätt på ett visst märke. I Sverige kan Volvo anses en aning bonnigt och tråkigt, medans det fortfarande är originellt i andra länder. En liten undran - Varför har alla kökstillverkare Siemens och Miele i sina montrar och inte Electrolux? Varför Hans Grohe och inte FM Mattsson?
Hej,
Det blev en Gorenje-fläkt, diskmaskin/ugn/häll från Siemens och kylskåp från Bosch till slut.
Lade beställningen igår...
Tack för era tips!
/Tommy
Det blev en Gorenje-fläkt, diskmaskin/ugn/häll från Siemens och kylskåp från Bosch till slut.
Lade beställningen igår...
Tack för era tips!
/Tommy
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden