Renoverar just vårt radhus och har rivit innerväggen bakom tegelfasaden. Finns inga lufthål i nedre delen av tegelväggen som brukligt. Nu har jag ett gyllene tillfälle att borra upp sådana och sätta ett skyddsnät på insidan mot möss. Golvregeln i nuvarande innervägg var möglig och skall bytas, samtidigt togs asphaboarden bort och jag skrotade av tegelväggens insida. Massor av bruk som låg och tryckte mot asphaboarden.
Skall jag göra hål i teglet tycker ni...? Synpunkter på för- och nackdelar mottages tacksamt..!
Skall jag göra hål i teglet tycker ni...? Synpunkter på för- och nackdelar mottages tacksamt..!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
anders07, det är säkert ett bra verktyg om man vill göra hål i sitt tegel.
Min fråga var egentligen huruvida det var en bra idé.
Min spontana tanke är att man borde borra upp några stötfogar och se till att det blir dränering från luftspalten ut till dessa. Om man bara borra hål i en tegelsten så blir det ju iofs ventilation men ganska dålig dränering.
Om canardlover fortfarande är aktiv på forumet hade det varit intressant att höra hur han eller någon annan löst det.
Min fråga var egentligen huruvida det var en bra idé.
Min spontana tanke är att man borde borra upp några stötfogar och se till att det blir dränering från luftspalten ut till dessa. Om man bara borra hål i en tegelsten så blir det ju iofs ventilation men ganska dålig dränering.
Om canardlover fortfarande är aktiv på forumet hade det varit intressant att höra hur han eller någon annan löst det.
Hej bohrax, tyvärr fick jag aldrig någon återkoppling i tid på min fråga som du ser så jag skippade det hela och lät väggen vara utan hål. Lycka till och kanske du får bättre input...mvh/
Klicka här för att svara