Har ett golv som är en separat platta. Mellan golvet och väggen som står på gamla grunden är det en slags expansionsfog med fyllnad av något som är ut som polystyren.
Nu skall jag gjuta på 2-3 cm och behöver hindra att det rinner ner där. Ojämn botten, så tror inte det går med de där klisterlisterna. Eller? Funderade på att spackla med fukrigt bruk. Andra ideer?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu skall jag gjuta på 2-3 cm och behöver hindra att det rinner ner där. Ojämn botten, så tror inte det går med de där klisterlisterna. Eller? Funderade på att spackla med fukrigt bruk. Andra ideer?
Blanda en säck flyt och slå dit, när det har torkat kan du prima och sätta dit en avstäningslist
Spacklet kan du blanda med minsta mängden vatten.
Rinner det genom så kan man ta spackelpulver och strö i där det rinner ner
Men det krävs ju att det är ok att spacklet rinner ner där
Spacklet kan du blanda med minsta mängden vatten.
Rinner det genom så kan man ta spackelpulver och strö i där det rinner ner
Men det krävs ju att det är ok att spacklet rinner ner där
En springa stor eller liten kan tätas med en litr tjockare betong som hälles eller spacklas där mellanrum finns, brinner bra ihop och blir stumt för nästa mpment för dig. Framför allt betong billigare än flyt som har en förmåga att hitta vägar ut från där ska stanna.
Produkter som diskuteras: "Akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Funderat vidare på problemet, och tror att en list som skruvas mot väggen och tätas mot underlaget med fog kan funka. Lite mer jobb, men verkar rejält.
Typ en 28x70 på högkant, och sen latexfog i springan mot underlaget? Släpper det lätt sen från träet? Jag måste nog flyta i flera omgångar av praktiska skäl (2-4 cm tjockt, ca 25 m2) och vill inte ta bort formen mellan. Släppmedel överkurs?
Typ en 28x70 på högkant, och sen latexfog i springan mot underlaget? Släpper det lätt sen från träet? Jag måste nog flyta i flera omgångar av praktiska skäl (2-4 cm tjockt, ca 25 m2) och vill inte ta bort formen mellan. Släppmedel överkurs?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden