Har ett golv som är en separat platta. Mellan golvet och väggen som står på gamla grunden är det en slags expansionsfog med fyllnad av något som är ut som polystyren.
Oorganiserad byggplats inomhus, eluttag, isolering, träbitar, kablar, oslipat golv, renoveringsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rör och elektriska kablar går längs en mörk vägg och golv, installationsarbete synligt, byggnadsstruktur, ingen person.
Skapa konto

Svart isolermaterial på vägg, skadad med sprickor och luckor, byggspill på betonggolv, oavslutat konstruktionsarbete.
Skapa konto

Nu skall jag gjuta på 2-3 cm och behöver hindra att det rinner ner där. Ojämn botten, så tror inte det går med de där klisterlisterna. Eller? Funderade på att spackla med fukrigt bruk. Andra ideer?

Fogskum kanske skulle funka?

Blanda en säck flyt och slå dit, när det har torkat kan du prima och sätta dit en avstäningslist

Spacklet kan du blanda med minsta mängden vatten.
Rinner det genom så kan man ta spackelpulver och strö i där det rinner ner

Men det krävs ju att det är ok att spacklet rinner ner där

He, nej det har jag redan prövat då rinner det längs väggen i garaget under! :)

• Gilla
nino
  • Laddar…
En springa stor eller liten kan tätas med en litr tjockare betong som hälles eller spacklas där mellanrum finns, brinner bra ihop och blir stumt för nästa mpment för dig. Framför allt betong billigare än flyt som har en förmåga att hitta vägar ut från där ska stanna.

Jag var lite inne på att behålla skarven som den är, tror det kommer sätta sig mer med tiden. Har även hålen för rör som jag inte vill skall rinna ner grejer i.

En avstängningslist på en bräda som trycks ner mot betongen?

Annars är det nog att handspackla så det blir slätt och sen sätta en avstäningslist

Akrylfog för 13kr tuben från Hornbach funkar nog bra.

/Höghus

nino nino skrev:
Annars är det nog att handspackla så det blir slätt och sen sätta en avstäningslist
Lämpligt handspackel?

Det ska ju inte vara något annat än att stoppa så något inte rinnar bort , så allt som heter spackel går bra och gärna då gratis, eller målarfog Acriyl som nämnts och som är billigt

M -MH- skrev:
Lämpligt handspackel?
Beror ju på, A45 är hårt som tusan torkar snabbt, A46 tål fukt torkar fort, A31 är lättslipat

Fix funkar väl också

Funderat vidare på problemet, och tror att en list som skruvas mot väggen och tätas mot underlaget med fog kan funka. Lite mer jobb, men verkar rejält.

Typ en 28x70 på högkant, och sen latexfog i springan mot underlaget? Släpper det lätt sen från träet? Jag måste nog flyta i flera omgångar av praktiska skäl (2-4 cm tjockt, ca 25 m2) och vill inte ta bort formen mellan. Släppmedel överkurs?

28*70 på högkant och en avstäningslist på den neråt, tejpa med maskeringstejp mot spacklet så släpper det lättare, smörj på lite matolja men det behövs inte

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.