6 693 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
Göra sig av med gamla telefonstolpar?
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 634 inlägg
Svar ja. Gamla telestolpar kan vara impregnerade med bl a arsenik och stenkolstjära, så det är i högsta grad miljöfarligt avfall!
Kontakta Telias NätcenterJ Joshan skrev:
https://www.telia.se/privat/kontakt/nat-och-kablar#
Så skickar dom en entrepenör som får ta hand om det. Det är Telias egendom och deras ansvar. Förmodligen någon gammal överenskommelse med förra markägaren. "kan vi lägga dom här, vi hämtar upp senare"... tyvärr blev nog det nog glömt av någon entrepenör.
Så kontakta telia så får dom lösa det.
Klicka här för att svara