När vi flyttade till vår gård för något år sedan så var där ett gäng gamla telefonstolpar kvar i en hög. Nu vill vi göra oss av med dessa, är det bara återvinning som gäller med tanke på att det väl klassas som miljöfarligt?
 
Svar ja. Gamla telestolpar kan vara impregnerade med bl a arsenik och stenkolstjära, så det är i högsta grad miljöfarligt avfall!
 
Hej Joshan,
Jag kan köpa och hämta stolparna om du vill. Var bor du?
Linda
 
  • Gilla
rampante
  • Laddar…
J Joshan skrev:
När vi flyttade till vår gård för något år sedan så var där ett gäng gamla telefonstolpar kvar i en hög. Nu vill vi göra oss av med dessa, är det bara återvinning som gäller med tanke på att det väl klassas som miljöfarligt?
Kontakta Telias Nätcenter
https://www.telia.se/privat/kontakt/nat-och-kablar#
Så skickar dom en entrepenör som får ta hand om det. Det är Telias egendom och deras ansvar. Förmodligen någon gammal överenskommelse med förra markägaren. "kan vi lägga dom här, vi hämtar upp senare"... tyvärr blev nog det nog glömt av någon entrepenör.
Så kontakta telia så får dom lösa det.
 
  • Gilla
Annen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.