Hallå alla byggkunniga!
Ska renovera några rum. Fundera på om man ska passa på att fixa nya väggskivor om man ändå ska tapetsera. Vill nämligen ha plyfa under gips... för att stabilisera och slippa plugga varje gång en hylla ska upp... men vill inte riva hela väggar, utan ta några rum åt gången.
Har idag enkelgips.
Men... inneväggarna har plåtreglar, å börjar jag riva ner dom gamla gipsskivorna så lär ju plåtreglarna gå åt fanders?!? Å det innebär att jag får riva hela väggen och regla om och då slutar det med att jag får göra om 4 rum istället för de två som var tänkt...
Eller ska jag slänga på plyfa på befintliga gipsskivor å Sen ytligare en gips utanpå den?
Tacksam för smidigt, kostnadseffektivt svar
Ska renovera några rum. Fundera på om man ska passa på att fixa nya väggskivor om man ändå ska tapetsera. Vill nämligen ha plyfa under gips... för att stabilisera och slippa plugga varje gång en hylla ska upp... men vill inte riva hela väggar, utan ta några rum åt gången.
Har idag enkelgips.
Men... inneväggarna har plåtreglar, å börjar jag riva ner dom gamla gipsskivorna så lär ju plåtreglarna gå åt fanders?!? Å det innebär att jag får riva hela väggen och regla om och då slutar det med att jag får göra om 4 rum istället för de två som var tänkt...
Eller ska jag slänga på plyfa på befintliga gipsskivor å Sen ytligare en gips utanpå den?
Tacksam för smidigt, kostnadseffektivt svar
Leta efter skruvarna med magnet. Det borde gå trots plåtreglar. Sen en morakniv som du skär ut lite så du får fram skruven. Sen är det bara att skruva loss skivan. Går ganska fort när man börjar se vilket avstånd de satt skruvarna på.
Produkter som diskuteras: "morakniv"
Allroundkniv Companion svart Morakniv
Allroundkniv med ergonomiskt skaft
146 kr inkl moms
Läs mer
Testade med magnet och det verkar funka... men vilken tid det kommer taT tgr_se skrev:
Men men... vill man ha det som man villan kanske det är så man får göra
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden