Hejsan. Jag bor i ett LB-hus byggt 1968. Jag har precis renoverat badrummet och tog i samband med detta väck radiatorn. I dessa hus finns ett härligt cirkulationssystem som består av en huvudstam och vid varje radiator går ett t-rör upp som är delat. Det ligger alltså ett bleck mitt i röret som går ända ner i stammen där det är bockat mot flödet så att vatten pressas upp i radiatorn. När vattnet gått hela rundan i radiatorn så går returen ut i andra halvan av röret ner i stammen igen. Det är väldigt svårt att förklara hur det här funkar. Hoppas någon fattar vad jag menar... He he... Hur som helst så vill jag nu koppla på en fin handukstork från Svedbergs och då måste jag få tag på någon sorts adapter som gör om det här till ett tvårörs så att säga. Jag har gjort lite detektivarbete och jag tror att mitt nuvarande system kan heta något i stil med M-68,TKM eller HP/HPC och jag hittar lite olika kopplingar till sådant hoss bland andra MMA och Lenhovda Radiatorfabrik AB men vet inte riktigt vad jag ska köpa. Snälla hjälp!!! Tack på förhand!