Någon som har erfarenhet av tillverkningsprocessen av lite grövre limträpelare som sedan ska svarvas , alla tips är välkomna!

Pelarna ska målas och stå utomhus,.
Tack i förhand

ritning på hur du vill att de ska set ut? ink mått helst

Daniel_N skrev:
ritning på hur du vill att de ska set ut? ink mått helst
Min tanke var att göra på detta vis, det jag är lite osäker på är virket. Har sett många stolpar som spruckit med tiden
bm_small.jpg

Materialet bör inte vara möbeltorrt efter som de skall stå utomhus. Måste den vara ihålig?

• Gilla
Mats444
  • Laddar…
Titta på en Comwood stolpe så ser du hur dom är uppbyggda. Dom är ihoplimmade av kilformade reglar.

Ska stolpen vara ihålig så går det inte svarva till några häftigare krusiduller, den kommer då att gå av.

Gör man rätt så spricker inte en massiv stolpe.

Protte

pär h skrev:
Materialet bör inte vara möbeltorrt efter som de skall stå utomhus. Måste den vara ihålig?
Tackar!
Egentligen inte, har du något tips på hur konstruktionen bör vara om man inte gör dom ihåliga?

Matti_75 skrev:
Titta på en Comwood stolpe så ser du hur dom är uppbyggda. Dom är ihoplimmade av kilformade reglar.
Tackar, ska kika på det!

prototypen skrev:
Ska stolpen vara ihålig så går det inte svarva till några häftigare krusiduller, den kommer då att gå av.

Gör man rätt så spricker inte en massiv stolpe.

Protte
Jo jag har funderat på det, har du något tips på tillvägagångssättet för att göra dom massiva?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.