Hej!

Har tankar på att göra ett eget fräsbord där plattan kan bytas till sticksåg alt platta för cirkelsåg. Någon som har gjort något liknande? Någon färdig produkt som finns som man kan få lite inspiration från?

Det största problemet som jag ser det är att få till höjdinställningen av fräsen. Någon som har en idé? Hur fungerar höjdinställningen på de billigare fräsborden?
 
Kul! Det här är jag också inne på och har väl bara tänkt mig någon slags skivor i aluminium (5-8 mm) som man skruvar fast maskinen i för att sedan placera den i ett urtag i ett bord. D v s ett bord, flera plattor i samma storlek for olika maskiner.
Gjorde en sökning på forumet på ordet fräsbord och fick noll träffar... Märkligt. Minns dock bestämt att någon talat om spillbitar av golvlaminat för samma ändamål -- idéen är ju inte ny, ämnet är väl "evigt" eller hur??? Alla gamla rävar och ni andra som har tips och efarenheter kan väl höra av er.
MVH
Ronnie
 
Men hur ska man göra för att få till inställningen av höjden för fräsen? Vill ju gärna kunna både finjustera och grovjustera...
 
Ni som har gjort eget fräsbord vart har ni fått tag i plåten för att fästa maskinerna i?

Hur mycket har ni fått betala?

Vill komma billigt undan annars kan man ju lika väl köpa färdigt såg/fräsbord... :) nästan som att svära i kyrkan va?
 
Har Du följt Eriks råd att börja med en titt på Tips&Tricks? Förmodligen inte.

Mycken kunskap att hämta, lär och återkom.

per
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.