Har tretex på alla plankväggar. På en yttervägg sitter det dock 15mm råspont med masonit utanför. Är det någon mening att ersätta råsponten med 15mm cellplast innan det gipsas?
Cellplast fungerar som fuktspärr om du sätter det rätt - så det finns risk att det blir för tätt. Har du någon annan typ av ventialtion? Är huset tätt i övrigt?