Hejsan håller på att renovera ett rum och där går en hea balk mellan två leca väggar.
Detta rum har en gång i tiden använts till garage men förra ägarna gjorde om det till ett vanligt rum istället.
Nu till min fråga
Det går en hea balk mellan två leca väggar med ett avstånd på 3,19M.
Det jag tycker är konstigt är att den bara ligger där.
Den stötar ju inte mot golvet på ovanvåningen.
Svårt att förklara men fattar inte funktionen.
Detta rum har en gång i tiden använts till garage men förra ägarna gjorde om det till ett vanligt rum istället.
Nu till min fråga
Det går en hea balk mellan två leca väggar med ett avstånd på 3,19M.
Det jag tycker är konstigt är att den bara ligger där.
Den stötar ju inte mot golvet på ovanvåningen.
Svårt att förklara men fattar inte funktionen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 616 inlägg
Det enda jag har är detta tyvärrBirgitS skrev:
Dock är väggen som är strucken med bläck en hel vägg och istället är där en dörröppning på vänster väggen i garaget uppe i hörnet
hur kan jag få reda på om den uppfyller någon funktion eller om jag kan ta bort den ? tänker att den kanske sattes innan för att en vägg försvann men nu finns ju väggen. kan man ta hit någon som kan avgöra det ?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 616 inlägg
Vad har du ovanför? Jag ser avloppsrör i taket. Kan det vara någon förstärkning för ett badrum?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 616 inlägg
Det kan vara en förstärkning som jag skriver ovan, men varför skulle den inte ingå i husleveransen?
Då kanske det är för en motorlyft, man kanske ritar in den så att det förbereds för montering.
🤔
Då kanske det är för en motorlyft, man kanske ritar in den så att det förbereds för montering.
🤔
där är ett badrum ovanför men det har varit där hela tiden
Klicka här för att svara