Hej

Vågar man jacka ut ett hålrum cirka 6cm diameter och 3cm djupt bakom vår kökskonsoll och gömma en dostrafo där? Väggen består utifrån och in av pärlspont, gips (12mm), tretexskiva, råspont och sågspån som isolering.

Dvs utan att sätta den i en apparatdosa, det är på hårstrået att en sådan rymms utan att skymta fram bakom konsollen.

Mtp tretex och sågspån vill jag inte chansa, vad säger expertisen?
 
Våga gör du nog men det är inte rätt.
 
läs på dostrafons papper vilka krav den har...luftspalt mm...3 cm låter lite för trafons kylning!hitta ett bättre ställe!
 
Går det inte att smyga in den i ett köksskåp eller ovanpå överskåpen och dra kablar genom köksskåpen eller liknande.....om det nu är köket som gäller.
 
Finns multidosor som är 35mm djup. Funkar inte de?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.