Buildahouse säljer slang från Golan de är en mycket stor tillverkare av pex och vvs produkter. Slangen tillvetkas fö. I danmark så det är inga kina grejor iaf. De har även egna fördelare. De fördelare som säljs på sidan är av detta märke så det kommer inte bli något problem att hitta en fördelare av "rätt" märke om ett tag heller.

• Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Krilleman
Varför kan du inte köpa fördelaren direkt från samma ställe och koppla in allt?

Då har du lättare att få i lite tryck i slangen också.

Och du slipper problemet med att hitta rätt sen!

Krilleman
thestrut skrev:
hmm okej, jag har en danfossfördelare i huset nu. vart kan jag hitta danfosslang??
Det är skillnad på vad du har och vad du tänkt montera för nya saker!

Typgodkännandet är viktigt!

Alltså behöver du hitta en text hos din GV tillverkare, som säger att det är OK att blanda olika märken...

hade kunnat köpt en fördelare med samtidigt hos http://www.buildahouse.se/ men det verkar bara finnas paket med elektroniska givare för 4 olika rum typ... och med shuntpump... så det var rätt saftiga priser...

nä det blir bara själva slangen som kommer inhandlas

om jag köper Golan-slang danfoss-fördelare danfoss-shunt... menar du att jag då får problem om det blir försäkringsärende?

//Thestrut

Det finns fördelare utan styrning och termostater några sidor fram. http://www.buildahouse.se/gulvvarme/gulvvarmestyring.html?p=3 Har själv handlat från detta företag och allt har varit till belåtenhet. På golans hemsida finns pdf dokument med tabeller som visar hur man skall strypa in och montera fördelarna/kretsarna.

bomm skrev:
Det finns fördelare utan styrning och termostater några sidor fram. [länk] Har själv handlat från detta företag och allt har varit till belåtenhet. På golans hemsida finns pdf dokument med tabeller som visar hur man skall strypa in och montera fördelarna/kretsarna.
Men Tusen tack! det hade jag missat trots att jag letat där!

blir till att slänga med en fördelare då kanske när den bara går på 1500:- och även kopplingarna

hittar ingen lös shunt som passar fördelaren, finns även det?

återigen stort tack!

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.