1 111 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Golvvärmeslang i betongplatta
Tänkte gjuta in 20mm golvvärmeslang i betongplattan för ett garage.
Vad är det för fördelar/nackdelar med att naja fast slangen i armeringsnätet eller lägga slangen på skenor under armeringen? eller spelar det ingen roll?
Tacksam för synpunkter..
Vad är det för fördelar/nackdelar med att naja fast slangen i armeringsnätet eller lägga slangen på skenor under armeringen? eller spelar det ingen roll?
Tacksam för synpunkter..
Vi lade våra i skenor under armeringsnätet (platta för husbygge), mest för att vara säker på att få längsta möjliga avstånd till ytan på plattan med tanke på framtida borrning för infästning av väggar och sådant.O.M skrev:
Vet inte om det gör värmen lite 'trögare' vid omslag, men det tyckte jag uppvägdes av den mindre sannolikheten att borra hål i skiten
Klicka här för att svara