Hej,

Har nog tyvärr skruvat in en skruv i sladden mellan golvvärme och kontrollpanelen....oerhört pinsamt men nu är det ett faktum. Går det att rädda eller måste jag riva upp hela golvet och börja om från början?

Är det i själva värmekabeln, eller en givare?

Är det en givare så brukar man lägga den i rör så man kan byta, är det värmekabeln så går vissa att laga om man vet vart de är trasiga ...

Pratar vi om 40 kvm med flytspackel att riva upp så hade jag nog börjat med att försöka laga .. Är det 2 kvm och inte flytspacklat hade jag nog bytt slingan ...

Hej, det är kabeln från golvet upp till givaren. Givaren har ström och fungerar men får ingen signal från golvet.

Givaren är en tunn sladd som oxå ligger i rör,
Är 2 rör från golvet, först värmekabeln, sen temperaturgivarkabeln.
Temperaturgivarkabeln brukar man kunna byta utan åverkan om rören lagts rätt.
Men är det värmekabeln så måste du tyvärr öppna väggen för att laga kabeln, om den modellen av värmekabel är skarvbar

Då undersöker jag vidare. Väggen är mycket lättare att öppna upp än att lägga om golvet.... ska kolla med leverantören. Och sedan ska jag höra med min elektriker om hjälp. Tack för hjälpen, skäms för det som har hänt

Phuu har kollat med leverantören och sladden går att skarva. Jag kan andas ut. Tack för hjälpen

Mvh Angelica

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.