Tjenare!

Ska ha golvvärme i entrehall och lilltoan!

Som det är nu är golvet uppbyggt som den vänstra delen av bilden, funderar på att göra det som på den högra delen av bilden!

Är det bra tänkt utav mig att göra på detta sätt? Är ett ca 135mm tjockt betongvalv mellan källaren och entreplan.

ca 35mm sand:
Tänker med sanden att varm- , kallvattenrör, elslang och radiatorrören ska vara lätt att bila fram i framtiden, samt även att få ytan jämn för isoleringen!

30mm Cellplast:
Ovanpå sanden tänkte jag ha cellplast för att isolera så att värmen från golvvärmen far uppåt och inte ned i betongvalvet!

70mm betong:
lägga en liten armeringsmatta ca 40mm upp så att golvvärmen hamnar 30mm från ovankant betong, blir det lämpligt avstånd?

Fix och klinker:
Eventuellt flytspackla så att klinkernivån hamnar på samma nivå som övriga laminatgolv.
 
  • Golvvärmehall.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.