Är det nån som har erfarenhet av golvvärmefolie och de olika fabrikat som finns?
Vi kommer lägga detta under ett trä/laminatgolv på en yta om ca 30 kvm som komfortvärme/stödvärme.
Antar att vi siktar på nåt som ger 60-80W/kvm, men frågan är vilket fabrikat man ska ha...

Dela gärna med er av era erfarenheter!

B byggare bobs bror skrev:
Är det nån som har erfarenhet av golvvärmefolie och de olika fabrikat som finns?
Vi kommer lägga detta under ett trä/laminatgolv på en yta om ca 30 kvm som komfortvärme/stödvärme.
Antar att vi siktar på nåt som ger 60-80W/kvm, men frågan är vilket fabrikat man ska ha...

hej

Hej,

lade ni in golvvärmefolie?
Vi funderar med på 30 kvm under parkettgolv.
Vilket valde ni?
Hur har det gått med elförbrukning?

mvh
Martin

Hej,

japp vi la folie själva på ca 40 kvm. Slet bort den gamla laminaten och la folien på en tunn reflektorskiva (3mm). Vi valde denna https://golvvarmebutiken.se/elektrisk-golvvarme/golvvarmefolie/golvvarmefolie-20.htm

sen la vi ett vinylgolv över för tålighetens skull. Vi har det i kök osv och barn och annat som springer runt. Dyrt men värt det. https://www.bauhaus.se/vinylgolv-tarkett-starfloor-click-scandinavian-oak-medium-gr

g
olvvärmen var lätt att lägga och koppla in och ger behaglig värme för fötterna och bra stödcärme i den delen av huset.
Elförbrukningen kan jag inte svara på tyvärr för vi valde att byta till två elbilar plus att vi satte värmare på poolen samtidigt, så jag har faktiskt ingen aning

Hej,

japp vi la folie själva på ca 40 kvm. Slet bort den gamla laminaten och la folien på en tunn reflektorskiva (3mm). Vi valde denna [länk]

sen la vi ett vinylgolv över för tålighetens skull. Vi har det i kök osv och barn och annat som springer runt. Dyrt men värt det. [länk]
golvvärmen var lätt att lägga och koppla in och ger behaglig värme för fötterna och bra stödcärme i den delen av huset.
Elförbrukningen kan jag inte svara på tyvärr för vi valde att byta till två elbilar plus att vi satte värmare på poolen samtidigt, så jag har faktiskt ingen aning
Hej.

Kul ni valde 3mm reflektor skiva till vinylgolv från bauhaus. Länken funkar inte längre, vad var det för tjocklek på ert golv?
Hur gjorde ni och hur har det funkat?

Funderar på samma lösning i hall/sovrum om ca 12m² vardera med låg takhöjd.
Personal och "för stå sig påare" menar det inte går lägga vinylgolv på annat än det jätte tunna och icke isolerande duken de rekommenderar... Golvet jag har är 4mm tjockt och känner inte för att lägga någon spontad byggskiva på 5mm mellan reflektorskiva och golvet, som någon föreslog...
Hoppas på respons trots gammalt inlägg 🤗
Mvh
Micke

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.