Hej.
Jag har luftat Nibe pannan, inte där ställdonen sitter och har inte tagit bort dom,
Jag har luftat Nibe pannan, inte där ställdonen sitter och har inte tagit bort dom,
Prova att stänga av allt och lufta. Prova också att plocka bort de när du startat och kolla om ljudet fortsätter, om det endast kommer från en ventil eller flera. Passa på att motionera ventilerna.R ragnar.kahlbom skrev:
Redigerat:
Ska jag lufta pannan eller där ställdonen sitter
Du ska lufta på båda ställena.R ragnar.kahlbom skrev:
Har du redan luftat pannan så kan du lufta vid ställdonen. Det bör finnas luftningsnipplar på både fördelarrampen med ställdon och fördelaren för utgående vatten. Det går att lufta även med pumpen igång. Se bara till att ha några trasor för att torka och fånga upp allt skvättande vatten.
Om det tjuter vid ställdonen, så följ förslaget att motionera ventilerna.
Klicka här för att svara