Vi har nyligen köpt ett fiskarheden hus från 2006, värmekälla är en IVT 490 kopplad till golvvärme.
Jag fick.öppna upp "termostatcentralen" (ja jag är ny på hus och vet inte det korrekta namnet) där alla golvslingor är sammankopplade efter en mindre vattenläcka som jag inte lyckades hitta(men det läcker inget nu)
Vad är vredet längst till höger i bild?
Det står inget annat än "m H2O" samt en skala med 1-9 på den röda delen under det vita vredet.
Hur ska vredet stå? Fullt ut, fullt in eller något där emellan?
Jag fick.öppna upp "termostatcentralen" (ja jag är ny på hus och vet inte det korrekta namnet) där alla golvslingor är sammankopplade efter en mindre vattenläcka som jag inte lyckades hitta(men det läcker inget nu)
Det står inget annat än "m H2O" samt en skala med 1-9 på den röda delen under det vita vredet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gissar på en vred för att justera blandning mellan tillopp och retur.MickeSvartsjo skrev:
Vi har nyligen köpt ett fiskarheden hus från 2006, värmekälla är en IVT 490 kopplad till golvvärme.
[bild] [bild]
Medlem
· Västra Götaland
· 3 551 inlägg
Maxtemp begränsning för att inte golvet ska få för varmt vatten. (trägolv max 28c yttemp enl de flesta golvtillverkares rek. annars garanterar de inte limmet) Ställ den på ett mellanläge och vänta tills det blir kallt med att justera.
Red: Såg inte slangen, 1+ på bypass )
Red: Såg inte slangen, 1+ på bypass )
Det är en tryckstyrd bypassventil. Vredet ställer in vid vilket tryck den skall öppna.
Klicka här för att svara