Hej,

Vi ska renovera badrummet och tänkte då dra in vattenburen golvvärme. Samtidigt så vill vi gärna se över isoleringen mot plattan och att hela nedre planet ska ha golvvärme.

Men, vi vill helst inte göra en big bang. Att riva upp hela nedre våningen lär inte fungera helt praktiskt av förklarliga skäl.
Så min fråga är om detta går att förbereda i sektioner. Dvs man börjar med badrummet och intilliggande hall + ett rum och sedan förbereder för resten (2 sovrum, vardagsrum kök).
Med förbereder menar jag att ventiler(?) och annat som behövs finns tillgängliga för att hooka upp nya sektioner utan att man behöver röra det som redan är gjort.

Jag antar att det går, men jag har slutat anta saker ;)

K
Nu har du inte bifogat en planritning med placering av fördelarskåp etc. Men absolut, ta ett fördelarskåp som kan mata X-antal slingor som räcker till hela projektet, när det är klart. Sen gjuter du in tomrör med mjuka böjar från skåpet som förberedelse för kommande etapper rören bör mynna i respektive rumsbildning så du enkelt kan käppa in slingor när det är dags för det!

komemr ni shunta till golvvärmen eller har ni redan lågtempsystem?

• Gilla
sharif
  • Laddar…
Hej,

Tack för ditt svar :thumbup:

Bifogar planritning

Planritning av ett hus med en markerad röd cirkel som visar placering av pannrum för golvvärmestyrning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den röda cirkeln är pannrummet, inkommande vatten etc och det är just där som det känns mest lämpligt att placera golvvärme styrningen och allt vad det heter.

Det enda som finns idag är vanliga vattenburna radiatorer. Tanken är att dessa ska bort när golvvärmen är på plats om ingen expert rekommenderar att man ska behålla de.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.