Hejsan.

Jag har fjärrvärme med vattenburen golvvärme i vårat vardagsrum, vi har eI golvvärme i resten av huset. morse var golvet i vardagsrummet kallt och dioden på termostaten (t-35 uponor) är svart hur mycket jag än rattar på den. Har med ljus och lykta letat efter någon form av central eller styrdon. Hittar inget. Mäter jag på plinten dc så har jag 0.5 volt (se bild). Där stannar ungefär min felsökning.

Har någon fler tips på hur jag ska komma vidare?

Jag hoppas ju att termostaten är kass, det verkar ju smidigast Multimeter visar 0.52 volt när den används för att mäta spänningen på en Uponor golvvärmetermostat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

surris
Hittar du inte fördelarcentralen med styrdonen?

Jo nu har jag hittat allt. Under huset ska dioden på panelen lysa rött eller grönt?, jag tryckte på en knapp på centralen så gick dioden från röd till grön och dioden i termostaten lyser nu med, "fixade" det för 30 min och golvet är väl inte direkt varmt än,vet inte hur länge det ska ta innan det är märkbart varmt heller för den delen?

Bästa svaret

surris
Tar en stund innan det börjar märkas om det ligger ingjutet. Men kolla ställdonet om det står öppet.

Ska se ut såhär då
Två blåa ställdon monterade på mässingsrör med gröna indikatorer som visar att de är öppna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jo dom var öppna! Allt funkar nu kanon efter jag "återställde centralen" vet inte alls vad som hänt tack för visat intresse!

• Gilla
surris
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.