Hobbysnickare
· Alvesta
· 48 inlägg
Hejsan.
Jag har fjärrvärme med vattenburen golvvärme i vårat vardagsrum, vi har eI golvvärme i resten av huset. morse var golvet i vardagsrummet kallt och dioden på termostaten (t-35 uponor) är svart hur mycket jag än rattar på den. Har med ljus och lykta letat efter någon form av central eller styrdon. Hittar inget. Mäter jag på plinten dc så har jag 0.5 volt (se bild). Där stannar ungefär min felsökning.
Har någon fler tips på hur jag ska komma vidare?
Jag hoppas ju att termostaten är kass, det verkar ju smidigast
Jag har fjärrvärme med vattenburen golvvärme i vårat vardagsrum, vi har eI golvvärme i resten av huset. morse var golvet i vardagsrummet kallt och dioden på termostaten (t-35 uponor) är svart hur mycket jag än rattar på den. Har med ljus och lykta letat efter någon form av central eller styrdon. Hittar inget. Mäter jag på plinten dc så har jag 0.5 volt (se bild). Där stannar ungefär min felsökning.
Har någon fler tips på hur jag ska komma vidare?
Jag hoppas ju att termostaten är kass, det verkar ju smidigast
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hobbysnickare
· Alvesta
· 48 inlägg
Jo nu har jag hittat allt. Under huset ska dioden på panelen lysa rött eller grönt?, jag tryckte på en knapp på centralen så gick dioden från röd till grön och dioden i termostaten lyser nu med, "fixade" det för 30 min och golvet är väl inte direkt varmt än,vet inte hur länge det ska ta innan det är märkbart varmt heller för den delen?
Bästa svaret
Hobbysnickare
· Alvesta
· 48 inlägg
Jo dom var öppna! Allt funkar nu kanon efter jag "återställde centralen" vet inte alls vad som hänt tack för visat intresse!
Klicka här för att svara
