Hej på er
Håller på med ett badrum där jag tänkt flytspackla in 12mm golvvärme och sen på med plastmatta. Nu funderar jag ett varv till och det är ifall jag istället skall lägga plåtar och rör direkt UNDER golvspånet, vilande på isoleringen, och på så vis spara ett par centimeter bygghöjd.
Jag har redan idag golvvärme under spån iandra rum men där är det 22mm rör med laminatgolv så det är lite andra förutsättningar.
Min fråga är om tillräckligt mycket värme kommer leta sig upp i badrummet?
Värmebehovet är inte jättestort men likväl vill jag inte gå på en nit.
Nån som testat?
 
En sak som slog mig; hur beter sig spånet när det värms upp och kyls av hela tiden? Nåt som kan påverka plastmattans funktion/livslängd? Flytspacklet blir ju inte tjockt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.