Q
Hej skall renovera köket och funderar på att ha el golvvärme.
Jag har idag ett element under fönstret, går det ha golvvärme termostaten där ? Normalt brukar man väl ha de på 1500mm men när man har golvgivare borde det inte spela någon roll?

R
Har du tänkt mata GV från den dosan då , är det rätt spänning som finns där , kanske inte så lämpligt med en termostat så lågt placerad

Q
R rävlyan skrev:
Har du tänkt mata GV från den dosan då , är det rätt spänning som finns där , kanske inte så lämpligt med en termostat så lågt placerad
Ja det är rätt spänning, men om man bara använder golvgivaren så borde inte höjden va något beskymmer?

R
Golvgivaren , men termostaten då , tänker du på en som sitter i en dosa då , Tja är väl upp till var och en att ha , men är stick i stäv med praxis och vedertag , Men det är i våtrum som den sitter 110-150 cm upp på vägg

Q
R rävlyan skrev:
Golvgivaren , men termostaten då , tänker du på en som sitter i en dosa då , Tja är väl upp till var och en att ha , men är stick i stäv med praxis och vedertag , Men det är i våtrum som den sitter 110-150 cm upp på vägg
Det är i kök, hade varit smidigast och haft den där. Annars Måste jag riva bort gips för att dra lite nya rör.

R
Kan du inte gå ut med matning från annat håll kanske bakom en Kyl/frys garderob e.t.c och få till en plats för termostaten i en vägg bakifrån

Q
R rävlyan skrev:
Kan du inte gå ut med matning från annat håll kanske bakom en Kyl/frys garderob e.t.c och få till en plats för termostaten i en vägg bakifrån
Nej jag har nog inte det, har en separat huvudbrytare och grupper för värme och vill helst ha all värme där.

R
Nu vet jag inte hur rum och annat är , om du har en vanlig central eller normmodell . lediga proppar eller så . .
Men sätta en termostat 20-25 cm från golv är inte vad jag skulle göra , klart det går men, men .

Q
R rävlyan skrev:
Nu vet jag inte hur rum och annat är , om du har en vanlig central eller normmodell . lediga proppar eller så . .
Men sätta en termostat 20-25 cm från golv är inte vad jag skulle göra , klart det går men, men .
Det är en gammal diazed central, men jag kan inte dra ut en ny grupp .
Jag får väll ta en funderare om det är värt jobbet att få in golvvärme.
För ju med sig lite jobb att såga upp gips för att förlägga slang.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.