3 247 läst ·
29 svar
3k läst
29 svar
Golvvärme tar all värme från systemet.
Nej, samma koppel och rör som innan. Är bara uppe vid stammen som jag bytt övergången från järnrören till 22 koppar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Foto 2
Under den sexkant som sitter på kopplet nederst finns en strypventil är den inskruvad för mycket så kommer det värme när du stänger annat p-g-a att trycket på vattnet går igenom då .
men vid öppning av annat så orkar det inte igenom , kolla om det är så , och skruva ut en till börja med , blir det varmt då , kan du fortsätta med näst radd
Under den sexkant som sitter på kopplet nederst finns en strypventil är den inskruvad för mycket så kommer det värme när du stänger annat p-g-a att trycket på vattnet går igenom då .
men vid öppning av annat så orkar det inte igenom , kolla om det är så , och skruva ut en till börja med , blir det varmt då , kan du fortsätta med näst radd
Det har inte med det aktuella problemet att göra, men jag reagerade på elinstallationen i shuntgruppen för golvvärme ovanplan. Att ansluta pumpen med lösa FK så där, är inte tillåtet. Dessutom verkar det saknas jord.
Troligtvis för att få liv i värmen och ska bli nytt , han måste ha värme , så en sak i tagetL lordi skrev:
Du kan fundera på att höja framledningstempen. Då får du mer effekt distribuerat vid samma flöde. Golvvärmen ska ut i slingorna ha låg temp högt flöde men fram till fördelarna kan man ofta ha högre diifftenp. Radiatordelen behöver pss oftast lite högre temp och du får anpassa dig i första hand efter det.
Ska normalt inte vara några konstigheter att klara av att få det rimligt som du har det byggt.
Ska normalt inte vara några konstigheter att klara av att få det rimligt som du har det byggt.
L Liteavvarje skrev:Foto 2
Sorry men jag fattar inte. Var sitter det jag ska skruva på?
På kopplet nertill?
Visst är det felaktigt att ha det så. Har bara varit en del strul med att få värmen att funka så jag har haft kopplat ur termostatstyrningen och kopplat pumpen till en brytare. Sen tillbaka igen lite snabbt. Ska självklart kopplas korrekt när jag fått ordning på allt.L lordi skrev:
Bra att det påpekas dock. Ska vara ordentligt gjort
Ja på vänster sida foto 2 är det en sexkantshatt på kopplet ,under den är det en insex eller skruvskalle ,L Lotsvägen skrev:
Känn om dom står öppna ( ska skruvas utåt då ) det kommer inget vatten där , som info om den skruvas i botten så är det helt stängt mot radiatorn , alla varianter måste provas , kanske det är detta , men men
Du behöver strypa primärsidan på golvvärmen, precis som gusvo085 skriver. Troligen är det den ställskruven som du visar på bilden. Känner inte igen fördelaren, men regleringen ser ut som Termeco. På den andra har du motsvarande justering under ett täcklock
Hittar inget att skruva påL Liteavvarje skrev:Ja på vänster sida foto 2 är det en sexkantshatt på kopplet ,under den är det en insex eller skruvskalle ,
Känn om dom står öppna ( ska skruvas utåt då ) det kommer inget vatten där , som info om den skruvas i botten så är det helt stängt mot radiatorn , alla varianter måste provas , kanske det är detta , men men
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara