Då borde den vara runt 50m.
Är inte stoppet inom den första 1-2m så är det inte de lättaste att få ner något så långt.

Men det skadar inte att testa.
Prova mata på en rk eller fk i röret, får du ner en rimlig mängd så kan man sen söka med signalgenerator( som man söker robotgräsklippare med)
Alternativt att man får ner en tunn slang så man kan hjälpligt få värme i slingan och sen titta med värmekamera.
 
A Alexn72 skrev:
Då borde den vara runt 50m.
Är inte stoppet inom den första 1-2m så är det inte de lättaste att få ner något så långt.

Men det skadar inte att testa.
Prova mata på en rk eller fk i röret, får du ner en rimlig mängd så kan man sen söka med signalgenerator( som man söker robotgräsklippare med)
Alternativt att man får ner en tunn slang så man kan hjälpligt få värme i slingan och sen titta med värmekamera.
Fick en bild på ytan som förlängdes (och som är kall) men det konstiga är att det är 7,5 kvm som byggdes ut men de resterande 7,5 original ytan är också kall? Borde de inte vara så att varmvatten borde tränga åtminstone i original ytan hålla den varm någorlunda? Om risken är nu att slangen har klämts till i nya ytan som du ser på bilden?
 
  • Bild av en byggarbetsplats med golvvärmesystem under installation, inklusive rör lagda på armeringsnät intill en plasttäckt vägg och fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
U
Nej är det stopp någonstans i slangen, så är det inget flöde genom den och hela slingan blir kall.
 
U Utsliten och utdömd skrev:
Nej är det stopp någonstans i slangen, så är det inget flöde genom den och hela slingan blir kall.
Vad tycker du om bilden på dragningen ser ut att slangarna korsar varandra tyvärr är risken att de har klämts vid gjutning?
 
U
Man ser ju inte hela slingan på bilden men tycker inte det ser ut som några tydliga problem.
Har du någon bild på övergången mellan gamla huset och tillbyggnaden? Måste ha lite rörelse mån i genomföringen, för om tillbyggnaden sätter sig lite, så kan slangen klämmmas även där.
 
U Utsliten och utdömd skrev:
Man ser ju inte hela slingan på bilden men tycker inte det ser ut som några tydliga problem.
Har du någon bild på övergången mellan gamla huset och tillbyggnaden? Måste ha lite rörelse mån i genomföringen, för om tillbyggnaden sätter sig lite, så kan slangen klämmmas även där.
Väggen som du ser på bilden är borta idag då den togs bort.
 
  • Rivning av vägg med exponerad rördragning och spillror på betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H1989 H1989 skrev:
Vad tycker du om bilden på dragningen ser ut att slangarna korsar varandra tyvärr är risken att de har klämts vid gjutning?
Slangarna tål mycket stryk och i och med att du säger att det är helt stopp så är det märkligt. Men som sagt - skruva loss slangen från fördelaren och spola direkt och se om det kommer något vatten öht. Ev peta i en elfjäder för att eventuellt känna om det finns något stopp.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Slangarna tål mycket stryk och i och med att du säger att det är helt stopp så är det märkligt. Men som sagt - skruva loss slangen från fördelaren och spola direkt och se om det kommer något vatten öht. Ev peta i en elfjäder för att eventuellt känna om det finns något stopp.
Hur skruvar jag bort slangen från fördelaren? Vad för risk finns det? Har inte vågat mig på det.
 
Skulle jag börjat felsöka så hade jag börjat vid skarvarna...
(Förutom de jag redan skrivit)

Det syns inget uppenbart annars.
Men skarvarna är mindre på.insidan än slangen
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Skulle jag börjat felsöka så hade jag börjat vid skarvarna...
(Förutom de jag redan skrivit)

Det syns inget uppenbart annars.
Men skarvarna är mindre på.insidan än slangen
Hur menar du vilka skarvar?
 
Finns de någon vänlig själ som bor mot Tyresö hållet i Stockholm Som kan hjälpa till?
 
H1989 H1989 skrev:
Hur menar du vilka skarvar?
De som är ingjutna

Men för att vara helt säkra... kan du lägga upp en bild där slangarna vid fördelarna är helt avtagna så alla slangar är fria i luften
 
Då Måste jag riva golv 🥲
 
H1989 H1989 skrev:
Då Måste jag riva golv 🥲
Det är korrekt.
Bila är ordet du söker😉
 
A Alexn72 skrev:
Det är korrekt.
Bila är ordet du söker😉
Riva parket därefter bila haha
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.