1 641 läst ·
46 svar
2k läst
46 svar
Golvvärme slinga täppt
Då borde den vara runt 50m.
Är inte stoppet inom den första 1-2m så är det inte de lättaste att få ner något så långt.
Men det skadar inte att testa.
Prova mata på en rk eller fk i röret, får du ner en rimlig mängd så kan man sen söka med signalgenerator( som man söker robotgräsklippare med)
Alternativt att man får ner en tunn slang så man kan hjälpligt få värme i slingan och sen titta med värmekamera.
Är inte stoppet inom den första 1-2m så är det inte de lättaste att få ner något så långt.
Men det skadar inte att testa.
Prova mata på en rk eller fk i röret, får du ner en rimlig mängd så kan man sen söka med signalgenerator( som man söker robotgräsklippare med)
Alternativt att man får ner en tunn slang så man kan hjälpligt få värme i slingan och sen titta med värmekamera.
Fick en bild på ytan som förlängdes (och som är kall) men det konstiga är att det är 7,5 kvm som byggdes ut men de resterande 7,5 original ytan är också kall? Borde de inte vara så att varmvatten borde tränga åtminstone i original ytan hålla den varm någorlunda? Om risken är nu att slangen har klämts till i nya ytan som du ser på bilden?A Alexn72 skrev:Då borde den vara runt 50m.
Är inte stoppet inom den första 1-2m så är det inte de lättaste att få ner något så långt.
Men det skadar inte att testa.
Prova mata på en rk eller fk i röret, får du ner en rimlig mängd så kan man sen söka med signalgenerator( som man söker robotgräsklippare med)
Alternativt att man får ner en tunn slang så man kan hjälpligt få värme i slingan och sen titta med värmekamera.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 795 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 795 inlägg
Man ser ju inte hela slingan på bilden men tycker inte det ser ut som några tydliga problem.
Har du någon bild på övergången mellan gamla huset och tillbyggnaden? Måste ha lite rörelse mån i genomföringen, för om tillbyggnaden sätter sig lite, så kan slangen klämmmas även där.
Har du någon bild på övergången mellan gamla huset och tillbyggnaden? Måste ha lite rörelse mån i genomföringen, för om tillbyggnaden sätter sig lite, så kan slangen klämmmas även där.
Väggen som du ser på bilden är borta idag då den togs bort.U Utsliten och utdömd skrev:
Slangarna tål mycket stryk och i och med att du säger att det är helt stopp så är det märkligt. Men som sagt - skruva loss slangen från fördelaren och spola direkt och se om det kommer något vatten öht. Ev peta i en elfjäder för att eventuellt känna om det finns något stopp.H1989 skrev:
Hur skruvar jag bort slangen från fördelaren? Vad för risk finns det? Har inte vågat mig på det.mexitegel skrev:

